جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۲۷۹
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: محمد جميعان در رای الیوم نوشت: ایران طرحی در منطقه و جهان دارد، که باعث می شود در انتقام گیری از ترور سردار سلیمانی، از حمله موشکی به پایگاههای امریکا در عراق، فراتر نرود و در حدی به اقدام ایالات متحده پاسخ دهد که به مردمی که حضور میلیونی در تشییع جنازه سردار سلیمانی داشتند، تسلای خاطری بدهد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: همانطور که ایران کاملا می داند که جنگ با آمریکا، مطلوب نیست از این رو، تهران تنها پاسخ محدود را انتخاب کرد، تا در طولانی مدت، بر قدرت خود افزوده و توان مقابله مستقیم و مقاومت را داشته باشد.

اما آمریکا که با ترور سردار سلیمانی، موجب دشمنی بی سابقه شیعیان و بویژه، ایرانی ها با ایالات متحده شد، ترجیح می دهد که در یک حالت آتش بس، به تضعیف اقتصادی ایران اکتفا کند، تا به نوعی از هم پیمان خود، اسرائیل نیز در برابر افزایش قدرت ایران، حمایت کند.

به این ترتیب، درگیری بین آمریکا و ایران، ابعاد متعدد و تازه ای در چارچوب جنگ سرد، به خود می گیرد و تنها در یک چارچوب استراتژیک متوقف نمی شود. البته تراکم درگیریها می تواند به وقوع جنگی بی اراده و در عین حال، نابود کننده، منتهی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر