جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۳۳۸
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸

فکرشهر: معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: طرح‌های مرتبط با پایتخت کتاب ایران با حضور سازمان‌های مردم نهاد در این استان احیا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، بندر بوشهر در ۲ اسفند ماه سال ۹۵ موفق شد با ارائه ۳۲ طرح نوآورانه و با شعار « راه‌های رسیدن به آزادی گران است؛ کتاب یک استثناست » عنوان پایتخت کتاب ایران را برای یک سال ( ۱۳۹۶) تصاحب کند.

آنیتا مظفری روز دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌های کتابخوانی با حضور سازمان های مردم نهاد افزود: تبادل کتاب، میلاد (ویژه تولد)، کتاب آزادی(ویژه زندانیان)، دیوار مهربانی و ایستگاه مطالعه و نذر کتاب از جمله طرح‎های پایتخت کتاب ایران در بوشهر بود که احیای آنها ضروری است.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه مناسب و تاثیرات عمیق برنامه‌های فرهنگی و هنری، اجرای پویا و مستمر این فعالیت‌ها بجد در دستور کار است.  

مظفری ادامه داد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ و هنر تنهایی قادر به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری نیستند و  سازمان‌های مردم نهاد با توجه به جایگاه مهم در جامعه می‌توانند در این ارتباط نقشی ویژه‌ ایفا کنند.

وی عنوان کرد: کتاب بهترین دوست و مونس فرد است که لذت کتاب خواندن با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

مظفری ادامه داد: با توجه به عصر ارتباطات و تکنولوژی مطالعه کتاب یکی از نیازهای امروزی جامعه است که می‌تواند تاثیر باورنکردنی بر روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی شخصی و اجتماعی داشته باشد.

وی بیان کرد: مهمترین فاکتور در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه طرح و ایده‌های نو و خلاقانه در قالب هنر است که علاوه بر استفاده بهینه جوانان و نوجوانان از این مهم، باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

مظفری، اثرگذاری و اهمیت سازمان‌های مردم نهاد را در حوزه‌های مختلف مهم برشمرد و افزود: سمن‌ها به عنوان پل ارتباطی و مشاور، حضورشان در برنامه‌ها الزامی است. 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در ادامه بر استفاده از توان و ظرفیت هر یک از سمن‌ها در پیشبرد امور و تحقق اهداف تاکید کرد. 

در این نشست سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت و حضور حداکثری در برنامه‌های فرهنگی و هنری بویژه حوزه کتاب، موجبات رونق این امر مهم را در جامعه فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر