جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۳۴۲
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های زیادی کرد که مزایای زیادی برای نقاطی نظیر استان بوشهر دارد که باعث شد تا پزشکان ماندگار و سطح خدمات رسانی به مردم افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سعید کشمیری در بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرستان گناوه افزود: به منظور ماندگاری بیشتر پزشکان و پرستاران در مناطق محروم  و مرزی  یک برنامه جدید از سال آینده طراحی می‌شود که  میزان پرداختی به  پزشکانی که در این مناطق فعالیت می‌کنند به نحو چشمگیری افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه کسانی که در مراکز برخوردار فعالیت دارند حقوق دریافتی آنان باید متفاوت از مناطق محروم باشد و اجرای آن مراجعه پزشکان برای کار را  در استان بوشهر افزایش خواهد داد.

کشمیری ادامه داد: اگر مقایسه‌ای به  ابتدا و و انتهای دهه ۹۰ در عرصه سلامت استان بوشهر شود شکل و شمایل بیمارستان‌ها تغییر کرده‌است، دغدغه بیماران در زمینه هزینه کمتر و تامین وسایل درمانی بیماران در بیمارستان متمرکز شده‌است و مخارج زایمان و سزارین به صفر رسید و نحوه برخوردها عوض شده که بخشی از مزایای نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه  ۱۰۰ درصد مراکز جامع  سلامت در استان  یوشهر زیر ۱۰ سال عمر دارند و آمار درخشانی است، گفت: تعهد داده بودیم که خانه‌های بهداشت ۱۷۰ نقطه استان را  در پنج سال بازسازی کنیم که هم اینک حدود ۱۵۵ مورد آن انجام شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: از ۱۰۰ هزارمتربع  فضای درمانی استان نیز  ۵۰ هزارمتربع  نوسازی و بازسازی در چندسال اخیر صورت گرفته‌است.

وی افزود: باتوجه به اینکه به یک نقطه خوبی رسیده‌ایم اما برای رسیدن به یک نقطه مطلوب که در برنامه سند توسعه بخش سلامت  تا  ۱۴۰۴ مدنظر است دست یابیم و در این زمینه تلاش وافری خواهد شد.

کشمیری  با اشاره به اینکه  عدالت در ارایه خدمات درمانی در تمامی شهرستان‌های استان مدنظر است، گفت: استان بوشهر باتوجه به طولانی بودن وسعت آن اگر یک نفر نیاز به امکانات مرکز استان داشته باشد دسترسی کم است و باید  عدالت برقرار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: بدین منظور ۳ نقطه و مرکزیت درمانی برای استان بوشهر در نظر گرفته شده که قسمت شمالی استان به مرکزیت گناوه متمرکز شده‌است.

وی گفت: در بحث بیماران دیالیزی در گناوه باید  کیفیت درمان و رضایتمندی بیماران حاصل شود و مهم است مریضی که در بوشهر، برازجان و گناوه  دیالیز می‌شود از کیفیت یکسانی برخوردار و تفاوتی وجود نداشته باشد  و نیازمند ایجاد عدالت است.

وی بیان کرد: موضوع فاضلاب بیمارستان گناوه  هرچه سریعتر باید پایان یابد و  برای جذب  بودجه از طریق دانشگاه و منابع خارجی پیگیری شده‌است.

کشمیری افزود: باتوجه به اینکه بیمارستان گناوه با شهر فاصله و برای تردد بیماران و پزشکان بزرگراه وجود دارد باید دسترسی راحت و آسان‌تر شود  که می‌طلبد در این محور زیرگذر یا روگذر احداث شود.

وی گفت: سلامت نقشی مهم در امنیت و زیرساخت‌های جامعه دارد که نیاز به همکاری و مساعدت بین بخشی ۷۰ درصدی دیگر دستگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از تلاش و زحمات رئیسان سابق و جدید بیمارستان گناوه در برقراری انسجام و پیگیری مسایل و نیازهای این مرکز درمانی تقدیر کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و دارای دوبیمارستان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر