چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۳۵۴
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: برای مقابله با بی‌سوادی مهارتی نهضت مهارت‌آموزی در این استان راه‌اندازی و توسعه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید دراهکی در نشست اجرای آموزش‌های مهارتی به صورت هیات امنایی در استان بوشهر افزود: در این نهضت آموزش فنی و حرفه‌ای  مبتنی بر نیاز  و رونق کسب و کار ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود و اجرای موفق نهضت مهارت‌آموزی مشارکت اجتماعی را می‌طلبد.

دراهکی بیان کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان با تجهیز کارگاه‌های آموزشی و مربیان مجرب آمادگی دارند تا جوانان جویای کار را آموزش داده و به بازار کار معرفی کنند.

دراهکی اظهار داشت: شرط رونق کسب و کار، اشتغال مولد و توسعه پایدار همراه بودن مهارت فنی و دانش نظری با هم است در این ارتباط در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از شروع دوره ابتدایی تا پایان تحصیلات دانشگاهی در کنار آموزش علمی و نظری استقرار دارد و زمینه ساز توسعه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی برای تحقق عدالت آموزشی و پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها بویژه در مناطق محروم و روستاها باید مورد توجه قرار گیرد.

دراهکی تاکید کرد: با توجه به اینکه آموزش‌های مهارتی معضل بیکاری و آسیب‌های  اجتماعی در بین جوانان را کاهش می‌دهد در همین ارتباط احیا و بازسازی نقش و جایگاه این آموزش‌ها در جامعه و خانواده‌ها ضروری است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: امروز ۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و فرد بعد از ۱۶ سال تحصیل وقتی وارد بازار کار می‌شود متوجه خلأ عمیق نداشتن مهارت فنی می‌شود به همین دلیل امروز ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دانشگاهی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تاکید بر اینکه فقر مهارت فنی ریشه در خانواده‌ها دارد تاکید کرد: همه آرزوهای پدر و مادران برای فرزندانشان تحصیل در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی است هرچند منکر این آموزش‌ها نیستم اما خانواده‌ها باید فرزندان‌ خود را به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشویق کنند.

دراهکی گفت: هدف اصلی آموزش‌ فنی و حرفه‌ای و دیگر نهادهای آموزشی تربیت نیروی ماهر و توانمند است زیرا اثربخشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کلید کارآفرینی و عامل اصلی حل مشکل بیکاری در جامعه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر