جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۳۸۰
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در توییتی نوشت: ۱۰۰ میلیارد تومان به‌ عنوان تنخواه برای پرداخت‌های فوری به سیل زدگان اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «محمد باقر نوبخت» در این توئیت تاکید کرده است که ‏از رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواسته‌ام برای تسکین آلام و رفع نیازهای فوری هم‌میهنان سیل‌زده در سیستان وبلوچستان، ‎هرمزگان و ‎کرمان به سرعت از آن مناطق بازدید و نسبت به برآورد خسارات اقدام نمایند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغازشده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام‌شده به‌طوری‌که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و درنتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی براثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.

باوجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری موردنیاز مردم منطقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر