جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۴۲۵
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

فکرشهر: فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: وجود سدهای آبخیزداری مانع خسارت به کشاورزی این شهرستان در بارندگی‌های امسال شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید علی پاک نژاد در نشست با مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر افزود: وجود سدهای آبخیزداری موجود در این شهرستان باعث شد در بارش‌های اخیر جلوی بسیاری از خسارت‌ها به جاهای مختلف از جمله کشاورزی گرفته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل مالکیت برخی اهالی شهرها و روستاهای جنوب کنگان در زمینه املاک خود اشاره و تاکید کرد: زمین‌هایی که در مناطق جنوبی است باید تعیین تکلیف و با برنامه‌ریزی‌ درست مشکلات برخی اهالی روستاها و شهرها در این زمینه حل شود.

 فرماندار کنگان درباره مشکلات دامداران بیان کرد: هم اکنون برخی شهروندانی که دامدار نیستند دارای مرتع اما برخی دامداران فاقد مرتع هستند که این مساله نیازمند برنامه ریزی و اعمال مدیریت صحیح است.

پاک‌نژاد به ظرفیت های گردشگری برخی مکان‌های تحت اشراف منابع طبیعی اشاره کرد و اظهارداشت: از ظرفیت مکان‌های مستعد گردشگری برای رونق این صنعت استفاده بهینه شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: با توجه به جایگاه و اهمیت شهرستان کنگان در حوزه تخصیص اعتبار، این شهرستان در اولویت قرار دارد.

غلامرضا منتظری درباره تعیین حریم اراضی استان بوشهر بیان کرد:  اکنون تمامی اراضی این استان که در حریم واقع شدهاند مشخص است و در صورت بروز هرگونه تخلف و تعدی به این اراضی مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد ‌شد.

وی به اهمیت سازه‌های آبی اشاره کرد و اظهارداشت: حدود ۷۸۰ سازه آبی در این استان کار شده‌است که ۶۹ سازه در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با بیان اینکه در دهه فجر امسال چندین پروژه درحوزه آبخیزداری و غیر آن افتتاح  خواهد شد گفت: برای تقویت مراتع این استان 19 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده‌است.

منتظری درباره جنگل کاری و لزوم عزم همگانی برای حفظ آن بیان کرد: امسال ۷۰۰ هکتار زمین در استان بوشهر جنگل کاری شده‌است که حفظ آن برای بهره‌مندی عمومی نیازمند مشارکت و همراهی مردمی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر