جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۴۲۷
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: معاون مدیریت اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهرگفت: ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این استان جدا از اعتبارات اشتغال‌زایی نهادهای حمایتی جذب و پرداخت شده‌است.

به گزارش فکرشهر، سیامک وطنخواه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه اظهار داشت: دولت برای حمایت از روستاها با هدف تاکید بر اشتغال پایدار و پیشگیری از مهاجرت روستاییان طرح اشتغال روستایی و عشایری را از سال ۹۶ آغاز کرد و این میزان تسهیلات را  از سال ۹۷ که جدا  از اعتبارات اشتغال‌زایی نهادهای حمایتی است به استان بوشهر اختصاص داد.

وی افزود: تسهیلات پرداختی برای ۲ هزار و ۳۴۳ طرح و ایجاد چهار هزار شغل پیش‌بینی شده‌است که سرانه آن به ازای هر شغل حداقل ۱۵۰ میلیون تومان است.

وطنخواه گفت: سهمیه شهرستان گناوه از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۳۷۰ میلیاردریال بوده‌است.

معاون مدیریت اشغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: تسهیلات روستایی و عشایری با نرخ بسیار پایین برای استان مرزی بوشهر اختصاص می‌یابد و در این راستا گام‌های خوبی برداشته شد.

وی بیان کرد: استان بوشهر در زمینه جذب اعتبارات روستایی و عشایری رتبه دوم کشور را کسب کرد.

وطنخواه افزود: در نشستی که باحضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در استانداری بوشهر برگزارشد، باتوجه به اینکه شهرستان گناوه جزو ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته قرار گرفته‌است، تاکید شد که از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده لازم را ببرد و  در این زمینه اعلام آمادگی شده‌است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع که  ۳۰ درصد از جمعیت ۱۰۳ هزارنفری آن در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر