جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۴۸۴
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۹

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: خط و خطوط برای شورای نگهبان مهم نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند وصیت من به ملت شریف ایران است که در تمام انتخابات‌ها شرکت کنند و در صحنه باشند و افرادی را از روی ضوابط معتبر انتخاب کنند و تخریب و توهین به فقهای شورای محترم نگهبان حرام است.

وی به سخنان رهبر انقلاب درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند شهادت این شهید زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشید. عده‌ای می‌خواستند وانمود کنند که انقلاب از بین رفته است و سعی دارند این اتفاق بیفتد.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی چشم‌های غبار گرفته را باز کرد. دشمنان در برابر عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند، دشمنان به روی خود نمی‌آورند، چاره‌ای ندارند قریب ۳۰ میلیون نفر این چند روز در تشییع جنازه این شهید شرکت کردند.

وی در خصوص موضوع هواپیمای مسافربری اوکراینی بیان کرد: در کوه‌های یاسوج هواپیما سقوط کرد تعدادی نخبه، دکتر، مهندس و پرستار جان خود از دست دادند ولی کسی عذرخواهی نکرد. هواپیمای ارتشی که بار گوشت داشت سقوط کرد تعدادی از نخبگان ارتش از بین رفتند کسی عذرخواهی نکرد و کسی محاکمه نشد و کسی مطالبه نکرد.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: ۷۰ نفر در تشییع جنازه شهید سلیمانی جان باختند ولی کسی تسلیت نگفت حتی بعضی تمسخر هم کردند که چرا رفتند اما هواپیمای اوکراین که سقوط کرد و سپاه اعلام کرد خطای انسانی بوده مسئولیت پذیرفت، عذرخواهی کرد و گفت گردن ما از مو باریک‌تر است و آرزوی مرگ برای خود کردند. عده‌ای شروع کردند خونخواه شدند.

امام جمعه عسلویه افزود: بعضی مرض دارند، مرض سیاسی دارند و به سپاه حمله می‌کنند. نقش آفرینی سپاه در عرصه‌های مختلف نباید فراموش شود. سپاه در تمام عرصه‌ها جان برکف هستند نشان دادند که فدایی اسلام و ملت هستند. بعضی بی‌غیرت و بی‌احساس هستند. در سیل اخیر غیر از سپاه و ارتش و نیروهای مردمی بقیه کجا هستند؟ سرداران عزیزی چون حاجی‌زاده چهل سال از آسمان و زمین و دریا برای این مملکت امنیت آورده‌اند.

هاشمی نژاد به شرکت سفیر انگلیس در تجمع غیر قانونی اشاره کرد و افزود: با حرکت ننگین سفیر انگلیس باید دولت سریع برخورد می‌کرد. سفارت انگلیس چه به پا می‌کند. اگر مرضی نیست چرا موضع قاطع نمی‌گیرند؟ این جای سوال است. مردم همه چیز می‌دانند. فرزند سردار سلیمانی خطاب به آن جوانی که با لگد به عکس سردار می‌زد بسیار خوب گفتند که اگر سردار زنده بود می‌گفت جوان مواظب باش نیفتید.

امام جمعه عسلویه گفت: ما معتقدیم شورای محترم نگهبان برای حفظ اسلام حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی مهم است خط و خطوط برای شورای نگهبان مهم نیست. سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ رئیس جمهور گفتند رئیس جمهور پیش‌دستی کردند باید سعه صدر بیشتری داشته باشند. این حرف رئیس جمهور خوب نبود اگر کسی صلاحیتش رد شده حتماً فساد داشتند و پرونده داشتند.

وی تصریح کرد: هر دستگاهی که مربوط به حاکمیت و ولایت هستند را زیر سوال می‌برند. خودشان دعوت به آرامش و امید می‌کنند. برخی سخنانش امید را از بین می‌برد. حضرت امام فرمودند تضعیف شورای نگهبان حرام است.

امام جمعه عسلویه خواستار کمک مردم به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان شد و از نهادها و مردم که کمک کردند تشکر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر