سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۵۳۷
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: شهرداران و دهیارانی که دارای برنامه تدوینی باشند و براساس آن کار کنند از لحاظ تخصیص اعتبار مورد حمایت و توجه ویژه قرار دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهرداد ستوده روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه سد در دست احداث ارغون شهر کلمه شهرستان دشتستان افزود: حوزه کاری شهرداران و دهیاران نیازمند ظرافت خاصی است که موفقیت در این حوزه تنها با وجود برنامه محقق می‎شود.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه عمرانی استان بوشهر اظهارداشت: با توجه به اینکه امسال با محدودیت منابع اعتباری روبرو هستیم براساس نقشه تدوینی پروژه‌های عمرانی، سعی شده منابع موجود مدیریت و با تمرکز روی پروژه‌ها  حرکت کنیم.

ستوده اظهار داشت: بر اساس سیاست استاندار بوشهر، بنا است در جاهایی که مردم و کشاورزان با مشکل تامین آب روبرو هستند با اجرای سدهای کوچک مقیاس، مشکل مردم برطرف شود.

وی در بخش دیگری بیان کرد: اجرای پروژه ورودی شهر کلمه نیاز به یک سری تغییر کاربری‌هایی دارد که با تصویب آن در کمیسیون امور زیربنایی استان بوشهر، زمینه مشارکت سرمایه‌گذاران برای افزایش عمران و آبادانی بیشتر و بهتر شهر کلمه فراهم می‌شود.

ستوده، در ارتباط با سد در دست احداث ارغون کلمه گفت: این سد که حدود ۶ ماه پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد نقشی مهم در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه دارد.

وی بیان کرد: با تلاش مجری پروژه و آب منطقه‌ای استان بوشهر پیشرفت پروژه سد ارغون کلمه بسیار مطلوب است و با وجود اینکه حدود ۶ ماه از اجرای آن می‌گذرد ولی روند ساخت آن قابل توجه است.

ستوده  ادامه داد: بر اساس قولی که از قبل به مردم داده شد، سد ارغون کلمه در دهه فجر امسال آبگیری می‌شود.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در اسرع وقت مناقصه اجرای خط انتقال آب سد ارغون برگزار و سال آینده قبل از هفته دولت این سد به‌طور کامل افتتاح می‌شود.

حجم مفید مخزن سد ارغون کلمه ۱.۶ میلیون متر مکعب است که  با ارتفاع ۲۳ و طول تاج ۲۳۰ متر احداث می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر