سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۵۵۲
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهرستان بیشتر و بهتر معرفی شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری روز شنبه در نشست ستاد خدمات سفر دشتی افزود: این شهرستان از مناطق مستعد برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری تاریخی و طیبعی در استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی  و تشکل‌های مردم نهاد فرهنگی وهنری باید از با استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی بویژه فضای مجازی زمنیه حضور بیشترمسافران و گردشگران در فصل زمستان و ایام نوروز را فراهم کنند.

نادری ادامه داد: کوه نمک با گنبدها و غارهای نمکی اثر کم نظیر طبیعی در جنوب ایران و خاور میانه است که می‌تواند یکی از از جادذبه های مهم برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

نادری تاکید کرد: کلوت‌های کوه مند، محرابه و کلات حیدری، عمارت شیرینه و قلعه محمد خان در خورموج و ساحل بسیار زیبا و بکر لاور ساحلی در خلیج فارس و منطقه بسیار زیبای طسوج، دشت پلنگ و باغان از دیگر مناظر طبیعی برای توسعه گردشگری است.

فرمانداردشتی افزود: استودن‌های درویشی یک اثر باستانی و تاریخی در دامنه کوه درویشی است که بتازگی ثبت ملی شده است.

 وی به صنایع دستی دشتی نیز به عنوان هنر صنعت برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی اشاره کرد گفت: امسال در ایام نوروز  بازارچه صنایع دستی با مشارکت بخشداران،  شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در دشتی گشایش خواهد یافت.

فرماندار دشتی تاکید کرد: راه‌اندازی این بازارچه  زمینه بسیارخوبی برای توسعه صنایع دستی دشتی بویژه عبا بافی، گلیم،  گبه و قالی دست بافت این شهرستان  فراهم می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر