پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در دیدار معاون عمرانی استاندار بوشهر و هیات همراه با مدیرمسوول و هیات تحریریه «فکرشهر» مطرح شد
«فکرشهر» در شهرستان و استان مطالبه گری و گفت و گو را یاد می دهد/ زمان افتتاح سالن 700 نفری برازجان/ قول های آبی معاون برای استان و دشتستان و آخرین خبر از آب شیرین کن برازجان/ بیمارستان 17 شهریور برازجان تنها پروژه ای است که به طور کامل پول دارد و دانشگاه علوم پزشکی باید آن را تکمیل کند/ بزودی؛ تکمیل ورودی تنگ ارم با اعتبار یک و نیم میلیاردی/ ورودی برازجان، یکی از اولویت های سال آینده شورای برنامه ریزی استان/ تاثیر اختلاف شورا و شهرداری در اعتبارات/ دو طرح آمایشی استان بوشهر...
کد خبر: ۶۶۵۶۲
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

فکرشهر ـ آذر حسینی: معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان این که تا پایان دولت دوازدهم نه تنها دشتستان بلکه کل استان دیگر مشکل آب نخواهد داشت و سالن 700 نفری برازجان نیز تا هفته دولت سال 1399 افتتاح خواهد شد، تاکید کرد «من قولی می دهم که قادر به انجامش باشم و هر چند این موارد ادعاهای بزرگی است ولی انجام می شود». 

مهرداد ستوده که به همراه تعدادی از مدیران کل استانداری بوشهر و پس از بازدید از برخی پروژه های عمرانی دشتستان و حضور در شورای اداری شهرستان، در دفتر «فکرشهر» حضور یافته بود، ضمن قدردانی از هیات تحریریه، درباره پروژه های عمرانی دشتستان صحبت کرد، برخی سوالات و شایعات را پاسخ گفت و قول داد دغدغه های مطرح شده را به رسم امانت به استاندار بوشهر و مسوولان مربوطه منتقل کند.  

پاسخ به شایعات

ستوده در پاسخ به شایعه ای که در فضای مجازی درباره صحبت های وی پیرامون فعالین مجازی شهرستان دشتستان منتشر شده بود گفت: من در جایگاهی هستم که مسوولش با یک امضا در این جایگاه می نشیند و یا یک امضا او را برکنار می کنند؛ پس جایگاهی وجود ندارد که من بخواهم به آن فخر بفروشم. یکی از مشکلاتمان این است که ما با هم کم صحبت می کنیم و قضاوت اشتباه می کنیم. خیلی وقت ها  هم می گوییم این حرف و قضاوت ما وحی منزل است و اشتباه نیست؛ در حالی که باید منصف باشیم. کسانی که شخصیت مرا می شناسند می دانند که من اصلا زبان توهین ندارم؛ توهین به هر انسانی یا فعال مدنی و...؛ توهین کردن نه در شخصیت و فرهنگ من و ادبیات من است و نه شرایط خانوادگی و شخصیت اجتماعی من و خانواده ام اجازه می دهد که به شخصی توهین کنم. دوستانی که در آن جلسه بوده اند می توانند گواهی دهند و این حرف ها و شایعات اشتباه است.
معاون عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: مثلا در جایی دیگر شایعه شده بود که بودجه سالن شهید شاهینی را «ستوده برد»؛ در حالی که سالن 400 نفری شهید شاهینی به مناقصه هم رفت ولی مشکل قانونی به وجود آمد و کارش متوقف شد.

زمان افتتاح سالن 700 نفری برازجان

وی افزود: دشتستان یک سالن مناسب نیاز دارد، هر برنامه ای در شهرستان است در سوله صندلی می چینند و مردم می نشینند که شایسته و زیبنده نیست. سالن دیگری در دست ساخت است که سالن 700 نفری و کمپلکس است. شهرداری متولی احداث آن است و برآورد پایه اعتبار مورد نیاز آن، 16 میلیارد تومان است و تاکنون، 4 میلیارد تومان آن به شهرداری برازجان پرداخت شده است. شهرداری الان فنداسیون آن را تکمیل کرده و من قول می دهم تا هفته دولت سال آینده آن را افتتاح کنیم. 

این مسوول افزود: همین که که پیمانکار آن سالن مشخص شد، گفتم هر چند ادعای بزرگی است، ولی تا هفته دولت سال 1399، آن را به مرحله افتتاح می رسانم. این سالن، در سطح ملی با استانداردهای روز دنیا احداث می شود که در شان مردم برازجان و دشتستان باشد و استاندارد این سالن 700 نفر است ولی می تواند تا 1000 نفر هم گنجایش داشته باشد.

قول های آبی معاون برای استان و دشتستان و آخرین خبر از آب شیرین کن برازجان

معاون عمرانی استاندار بوشهر، درباره مشکلات آبی دشتستان و آب شرین کن های در دست احداث این شهرستان نیز توضیح داد: آب شیرین کن 17 هزار مترمکعبی برازجان در مرحله مناقصه است. امروز از آب شیرین کن 8500 مترمکعبی وحدتیه و دالکی و آب شیرین کن 6500 مترمکعبی آب پخش نیز بازدید کردم که تا قبل از پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسند. 

وی گفت: تا قبل از دولت دوازدهم، در استان بوشهر، تنها 22 هزار و 500 مترمکعب آب شیرین می شد و تا پایان دولت دوزادهم، این میزان به 150 هزار مترمکعب می رسد؛ همچنین، در دولت دوازدهم، 5 سد را کامل به نتیجه رساندیم؛ سدهای تنگ ارم، اخند، قیزقلعه، کلمه و ارغون؛ که سد ارغون نیز در چند روز آتی تکمیل و اگر باران بیاید، در دهه فجر آبگیری خواهد شد. همچنین، سد خاییز هم که رها شده بود کارش ادامه یافت و سال 1399 آب گیری خواهد شد. طرح نخلستان شهرستان نیز در حال کار است که وقتی تکمیل شود، تحول خوبی در بحث منابع آب و کیفیت محصولات در پی خواهد داشت.

بیمارستان 17 شهریور برازجان تنها پروژه ای است که به طور کامل پول دارد و دانشگاه علوم پزشکی باید آن را تکمیل کند

مهرداد ستوده با بیان این که امروز 15 پروژه عمرانی سطح شهرستان دشتستان را بازدید کردم، به بیمارستان 17 شهریور برازجان هم اشاره کرد و در پاسخ به میزان پیشرفت آن، گفت: این بیمارستان حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سقف دوم آن را زده اند و تنها پروژه ای است که به طور کامل پول دارد و مشکل اعتباری ندارد و فقط دانشگاه علوم پزشکی باید آن را تکمیل کند.

ستوده درباره راه ها و ورودی های برخی شهرها هم سوالاتی را پاسخ گفت؛ از جمله جاده های بین نخیلات آب پخش که مبحث گردشگری هم دارد؛ زیر گذر سعدآباد که پیشرفتش خوب است و ورودی های شهر برازجان و ورودی شهر تنگ ارم. 

بزودی؛ تکمیل ورودی تنگ ارم با اعتبار یک و نیم میلیاردی

معاون عمرانی استانداری بوشهر درباره ورودی شهر تنگ ارم که از یک سال پیش نیمه کاره مانده، توضیح داد: اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی برای پروژه ورودی شهر تنگ ارم اختصاص یافته و در 6 بهمن ماه، پیمانکار آن مشخص می شود و تکمیل این ورودی خیلی زود به انجام می رسد.

 

ورودی برازجان، یکی از اولویت های سال آینده شورای برنامه ریزی استان

وی درباره ورودی های شهر برازجان نیز گفت: ورودی شهر برازجان از سمت شیراز، یک تقاطع غیر هم سطح است که برازجان را دوباره در مسیر قرار می دهد و فاز یک پل ورودی برازجان از سمت شیراز، تمام شده و فاز 2 آن هم به زودی انجام می شود. مطالعه پل ورودی برازجان از سمت اهرم هم انجام شده است و یکی از اولویت های شورای برنامه ریزی استان در سال آینده است.

تاثیر اختلاف شورا و شهرداری در اعتبارات

فضای سبز پارک ها و شهرداری ها و اعتبارات تخصیصی کل شهرستان و شهرداری های دشتستان، از دیگر نکاتی بود که مهرداد ستوده به آن ها اشاره کرد و درباره برخی اختلاف های بین شهرداران و شوراها گفت که اگر شورا و شهرداری با هم یکی و همراه باشند، هر جا بروند، دست خالی بیرون نمی آیند و حتما می توانند اعتبارات خوبی بگیرند ولی در اختلاف و تفرق، چیز خوبی در نمی آید.

موارد مربوط به بخش سخت افزاری و نرم افزاری ورزش دشتستان و تاثیرگذاری مسابقات ورزشی تیم های دشتستان در لیگ های مختلف به ویژه در شور و نشاط جامعه و کاهش جرایم، از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود که معاون عمرانی استانداری بوشهر با بیان این که «متولی و برنامه ریز این حوزه، ورزش و جوانان است»، قول داد موارد مربوط به حوزه کاری و تخصصی خود را مد نظر داشته باشد و سایر موارد را به رسم امانت به استاندار بوشهر و مدیر کل ورزش و جوانان انتقال دهد.

وی، درباره حکم فرماندار دشتستان نیز گفت: صادر نشدن احکام فرمانداران مربوط به کل کشور است و به زودی حکم فرماندار دشتستان صادر خواهد شد.

دو طرح آمایشی استان بوشهر

معاون عمرانی استانداری بوشهر، درباره طرح آمایش سرزمین استان نیز اظهارداشت: آمایش سرزمین استان بوشهر تکمیل شده و در شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر نیز تصویب شده؛ در همین حال، طرح دیگری وجود دارد به نام «آی سی زد ام (ICZM)» که به نوعی شمای آمایش سرزمین ساحلی است؛ این طرح توسط سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است و تمام ساحل استان بوشهر در آن مطالعه می شود و ظرفیت های ساحل مشخص و بر اساس آن برنامه ریزی ها انجام می شود.

قولی می دهم که قادر به انجامش باشم/ «فکرشهر» در شهرستان و استان مطالبه گری و گفت و گو را یاد می دهد/ کاش در استان بوشهر، 20 «فکرشهر» داشتیم

معاون عمرانی استاندار بوشهر در پایان این دیدار با تاکید بر این که «قولی می دهم که قادر به انجامش باشم»، گفت: «فکرشهر» در شهرستان و استان مطالبه گری را یاد می دهد؛ گفت و گو را یاد می دهد و دارد به استان خدمات می دهد.

وی اضافه کرد: کاش ما در استان بوشهر، 20 «فکرشهر» داشتیم.

نرگس محمدزاده فرد ـ صاحب امتیاز و مدیرمسوول «فکرشهر» نیز در این نشست، ابراز امیدواری کرد همه در کنار هم به فکرشهر باشیم و قول های داده شده با توجه به وضعیت بودجه ای کشور به سرانجام برسد و عملی شود.

در این دیدار که شامگاه شنبه ـ 28 دی ماه ـ انجام شد، سید موسی موسوی، مدیرکل دفتر فنی استانداری، حمید بردستانی، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری، جهانگیر دهقانی، مدیرکل بحران استانداری، شعبانی، مشاور حوزه عمرانی و مسوول پیگیری های ویژه و مهرداد حاجب فرد، مسوول دفتر معاون استاندار، مهرداد ستوده را همراهی می کردند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر