پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۵۸۴
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: پس از تصویب اختصاص سهمیه بنزین به قایق‌های صیادی، سه روش اختصاص سوخت مطرح شده که تا آخر این هفته نهایی و اول هفته بعد ابلاغ می‌شود.

به‌ گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، منصور پاپری در گفت‌وگو با خبرنگار ما دراین‌باره اضافه کرد: سه روش «کارت سوخت قایق»، «واریز مبلغ یارانه سوخت به صاحبان قایق‌ها» و «دادن حواله سوخت» مطرح شده که به‌دلیل مشکلات در دیرکرد پرداخت یارانه، این روش احتمال کمتری برای تصویب دارد و اختصاص کارت سوخت و یا دادن حواله سوخت شانس بیشتری برای تصویب دارند.

او ادامه داد: از سه گروه شناور‌های صیادی، کشتی‌ها و لنج‌ها، چون از نفت‌وگاز و یا همان گازوئیل استفاده می‌کنند، مشکلی در تأمین سوخت خود ندارند و تنها قایق‌ها که سوختشان بنزین است دچار مشکل شده‌اند. با پیگیری‌های استاندار بوشهر در کارگروه کشوری اختصاص سوخت، کلیات اختصاص سوخت برای ۲۱ روز در ماه به قایق‌های صیادی مصوب شده است.

پاپری با اشاره به این‌که هزار و ۴۸۵ قایق صیادی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند، گفت: قیمت مصوب بنزین برای این قایق‌ها هزار و ۵۰۰ تومان برای هر لیتر است که بر اساس فرمول فائو و قدرت موتور به قایق‌ها اختصاص داده می‌شود.

به‌گفته معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر، از زمان اعلام احتمال اختصاص سهمیه سوخت به قایق‌های صیادی، به صیادان قایق‌دار گفته شد که در سامانه «تجارت آسان» برای درخواست سوخت نام‌نویسی کنند. سپس شیلات چهار استان جنوبی کشور آن را تأیید می‌کند و در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر