پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۵۸۵
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آیین‌های سوگواری حضرت فاطمه (س) نباید به فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی تبدیل شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مجید خورشیدی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های دینی افزود: ساحت مراسم‌ عرض ارادت به اهل بیت (ع) بالاتر از این است که این آیینها را به مطالب دون شان این بزرگواران آلوده و تبدیل به برنامه تبلیغاتی کنیم.

وی بیان کرد: بحث‌های تبلیغات انتخاباتی به‌هیچ عنوان درهیچ مراسم مذهبی نباید بیان شود زیرا شان این مراسم‌ اجل از این مسائل است.

خورشیدی با تاکید بر اهمیت پرداختن به امر مشارکت و حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات اضافه کرد: مسائل سیاسی دون نیست و اجل است اما شان مراسم مذهبی اجل آنها است که از آنها برای یک شخص و گروه خاصی استفاده تبلیغاتی شود.

وی با اشاره به حضور مبلغان غیر بومی در استان بوشهر به مناسبت ایام فاطمیه گفت: اداره‌های تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه مبلغانی که از استان‌های دیگر حضور می‌یابند را نسبت به چند موضوع از جمله تنوع جمعیتی موجود در این استان توجیه کنند.

خورشیدی ادامه داد: مبلغان باید بدانند به دلیل تنوع جمعیتی موجود در استان مساله‌ای بیان نکنند که شیرینی عرض ارادت به ساحت قدسی اهل بیت (ع) سبب تلخی با تفرقه همراه شود و حوادث تلخی که در سال‌های گذشته به صورت نادر در برخی از استان‌ها رخ داد، شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با دهه مبارک فجر باید شان این روزها بویژه در برگزاری مراسم و تبلیغات محیطی نگه داشته شود.

خورشیدی بیان کرد: مراقب باشیم درایام فاطمیه در اثر سهوی با مساله‌ای روبرو نشویم که شان این روزها به‌دست خودمان با یک سهوی در نظر گرفته نشود.

وی ادامه داد: با توجه به تقارن چهلم سردار قاسم سلیمانی با پایان دهه فاطمیه قشرهای مختلف مراسم‌ خاص خود را برگزار کنند.

خورشیدی گفت: جنبه مردمی مراسم‌ باید رعایت شود زیرا همواره ماندگاری این برنامه‌ها در مدت ۱۴ قرن گذشته به واسطه مردمی بودن آنها بوده‌است.

وی ادامه داد: در کنار مردمی بودن آئین‌های سوگواری ایام فاطمیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام تبلیغات محیطی و برگزاری عزاداری‌های اقشاری توجه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت فاطمه (س)  انسان کامل و بضعه الرسول و کفو امیر هستند که نتوانستیم این شخصیت بزرگ را به جامعه معرفی کنیم و هرآنچه مردم از این بانوی بزرگوار می‌دانند مربوط به بعد از رحلت پیامبر (ص) است و در قبل از آن جامعه هیچ اطلاعی از ایشان ندارند و نمی‌توانند از این اسوه استفاه کنند.

وی تاکید کرد: مبلغان باید به همه ابعاد اسوه‌ها توجه و نسبت به معرفی آنها به جامعه اقدام کنند.

خورشیدی اضافه کرد: مادران، زنان، دختران و همه قشرهای جامعه به آشنایی با ابعاد وجودی و شریف این بزرگواران نیاز دارند زیرا اینها تنها برای یک روز و یک حادثه خاص اسوه نبودند.

وی ادامه داد: به نظرم اینقدر اسناد در دست داریم که بتوانیم آنها را به جامعه معرفی کنیم.

خورشیدی گفت: دستگاه‌های امنیتی و نظامی درباره تامین نظم وامنیت و دستگاه‌های مسئول خدمات زیرساختی، بهداشتی و خدمات ایمنی این مراسم‌ اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ایام فاطمیه دوم از هشت بهمن ماه آغاز می‌شود که در این ارتباط ۷۰۰ مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی اضافه کرد: از این شمار مبلغ ۳۰ نفر غیر بومی و از استان‌های دیگر به استان بوشهر اعزام شدند.

وی بیان کرد: پاسداشت شهادت سردار شهید سلیمانی، ترویج روحیه ایثار و شجاعت در جامعه، استقامت در مقابل استکبار جهانی، ترویج معارف فاطمی و پاسداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیات‌های مذهبی استان بوشهرگفت: ساماندهی دسته‌های عزاداری، اجتماعی فاطمی در میدان‌های اصلی شهرها، بیان آموزه‌های اخلاقی، فضاسازی محیطی با عنوان انقلاب فاطمی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های پذیرایی از جمله برنامه‌های هیات‌های مذهبی استان است.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: تجمع عزاداران فاطمی، نواختن زنگ فاطمی در مدرسه‌های متوسطه دخترانه، شب شعر فاطمی، برگزاری همایش مادرانه از جمله دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر