جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۶۱۱
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: روند اجرای پروژه درمانگاه تخصصی این شهرستان بسیار کند است و تسریع در تکمیل آن باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی روز دوشنبه در جلسه مجمع سلامت شهرستان کنگان افزود: این درمانگاه که قرار بود در مدت ۱۵ ماه احداث و بهره‌برداری شود، پس از گذشت ۱۲ ماه هم اکنون کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار جدی این است که با توجه به اهمیت موضوع و مقوله سلامت این مساله با جدیت دنبال و محقق شود.

وی به تفاهم‌نامه سال ۱۳۹۲ میان وزارتخانه‌های نفت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در باره درمان و بیمارستان شهرستان کنگان اشاره و بر ضرورت اجرایی شدن کامل این مصوبه تاکید کرد.

امام جمعه کنگان ابلاغیه دفتر رئیس جمهوری در  مورد بیمارستان کنگان به عنوان معین نفت را یادآورشد و بیان کرد: فرمانداری کنگان و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با جدیت از این فرصت مغتنم برای حل مشکلات بیمارستان و درمان مردم منطقه استفاده کنند.

محمودی با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات پرسنل، پزشکان و متخصصان به موضوع چارت تشکیلاتی بیمارستان کنگان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان نیاز به جذب نیروی انسانی دارد که امیدوارم وعده معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه محقق شود.

 وی به لزوم راه‌اندازی مسجد و مجتمع فرهنگی در بیمارستان با کمک خیران و نیز احداث همراه سرا برای همراهان بیمار با توجه به وضعیت جدی جنوب استان بوشهر تاکید کرد و  اظهار داشت: کمبود نیروی متخصص در برخی رشته‌ها از جمله متخصص رادیولوژی ( با اولویت رادیولوژیست زن)، جراح عمومی، متخصص و فوق تخصص آلرژی ( با توجه به آلایندگی) نیازمند مدیریت و تلاش برای رفع آن است.

امام جمعه کنگان در باره دستگاه سی تی اسکن بیمارستان این شهرستان گفت: سی تی اسکن این بیمارستان بالای ۱۰ سال استفاده شده نیازمند تعمیر و یا تعویض است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهارداشت: استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای حفظ سلامت جامعه وظیفه‌ای همگانی است.

دکتر حیدر عزیزنژاد افزود: راه‌اندازی کانون‌هایی با اولویت سلامت در شهرها، روستاها و محلات ضروری است.

وی به اهتمام دولت تدبیر و امید در حوزه درمان اشاره و بیان کرد: هم اکنون بیش از ۹ درصد ثروت ملی به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافته‌است.

عزیز نژاد، گزارشی در باره بیماری‌ها، آسیب ها و تهدیدها در حوزه سلامت استان بوشهر ارائه کرد.

فرماندار کنگان و رییس مجمع سلامت این شهرستان گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت تدبیر و امید نشان از اهتمام دولت به مساله سلامت است.

سید علی پاکنژاد افزود: حوزه سلامت در کشور نیازمند یک نهضت و پویش مردمی است.

وی بیان کرد: عوامل مخاطره انداز سلامت باید معرفی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه صورت گیرد.

فرماندار کنگان به اولویت های شهرستان اشاره کرد و گفت: پیشگیری و رفع تهدید در حوزه محیط زیست، ساماندهی فاضلاب شهری و پسماندها، ایجاد نشاط اجتماعی در چارچوب شرع قانون از اولویت های مهم در این خطه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز گفت: جلب مشارکت هدفمند، موثر و کارآمد همه افراد جامعه برای ارتقای سلامت ضروری است.

مهندس خلیل جوکار با اشاره به اهمیت مجمع سلامت افزود: آموزش و فرهنگ سازی، تشویق سازمان ها، نهادها و آحاد جامعه برای حضور موثر در حوزه ارتقای سلامت جامعه از اهداف مهم تشکیل و راه‌اندازی مجموعه سلامت است.

وی تاکید کرد: حفظ ارتقای سلامت نیازمند عزمی ملی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر