جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۶۲۴
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با این استان پیوند ندارد و با توجه به ظرفیت بالای تولید، اشتغال و صادرات صنایع این منطقه باید نگاه حمایتی آنها به استان بوشهر افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست با مسئولان شرکت پتروشیمی جم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: اکنون بخشی از سرمایه‌های کشور از طریق فلرهای صنایع نفتی و گازی هدر می‌رود که باید از این سرمایه‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: مردم انتظار دارند از این ظرفیت‌ها به نفع آنان بهره‌برداری شود که  در این ارتباط در منطقه ویژه پارس توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از ضرورت‌ها است.
گراوند همچنین با تاکید بر مهار گازهای صنایع مستقر در پارس جنوبی بیان کرد: در این  زمینه با وزیر نفت برای استفاده از ظرفیت گازهایی که هدر می‌رود مکاتبه شد ه‌است.

گراوند با اشاره به استقرار بیش از ۱۸ مجتمع و واحد پتروشیمی و فازهای مختلف گازی در منطقه  پارس جنوبی اظهار داشت: حفظ هوای پاک به عنوان یک معروف رسالت همگانی است زیرا آلایندگی زیست محیطی مشکلات گوناگونی  به جامعه وارد می‌کند.
وی با تاکید بر نقش مهم هوای پاک در سلامت انسان‌ها اضافه کرد: هوای پاک را نمی‌توان خرید ولی می‌توان ساخت و این نقشی مهم در کاهش آسیب‌های محیطی دارد.

گراوند اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی که به محیط پیرامونی صدمه می‌زند جایز نیست و زندگی سالم و پایدار نیز در گرو رفتار منطقی انسان‌ها با طبیعت محقق می‎شود.
وی ادامه داد: بهره‌برداری نامطلوب از محیط‌های طبیعی سبب جاری شدن سیل می‌شود کو علاوه بر وارد کردن صدمات و خسارات جانی و مالی، هزینه‌های سنگینی به جامعه تحمیل می‌کند که این مهم در سیل لرستان و خوزستان مشاهده شد.
گراوند در ارتباط با شرکت پتروشیمی جم گفت: این شرکت نقشی مهم و تاثیرگذار در بخش‌های تولید، اشتغال و صادرات دارد و در عرصه جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی نقش مطلوبی ایفا می‌کند.

استاندار بوشهر همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این سردار بزرگ اسلام خودش را وقف خدمت به جامعه اسلامی کرد که تشییع با شکوه از پیکرپاک این شهید نشان از عظمت و اقتدار این سردار والامقام دارد.

گراوند افزود: سپاه پاسداران مایه عزت، اقتدار و صلابت ایران اسلامی  و پس از ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی این نیرو جواب قاطع و کوبنده‌ای به آمریکای تروریست داد که ابهت آمریکا شکسته شد.

وی بیان کرد: جزء، جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری توانایی و قدرت رویارویی با آمریکا ندارد و حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا در عراق نیز نشان از صلابت و توانمندی این نیرو است که اقتدار ایران را ارتقا داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر