جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۷۱۸
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: رئیس سازمان شیلات ایران در بوشهر گفت: سهمیه بنزین یارانه‌ای برای صیادان ۱۲۰۰ لیتر و با قیمت ۱۵۰۰ تومان به تصویب رسیده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نبی‌الله خون میرزایی  در آیین تودیع و معرفی مدیر کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه سهمیه مورد نظر برای قایق‌های صیادی بر اساس فرمول فائو سنجیده و محاسبه شده است افزود: قدرت موتور، فاصله صیدگاهی و روز‌های دریاروی از جمله موارد محاسبه این سهمیه بوده است.

وی افزود: صیادان می‌توانند برای دریافت سهمیه سوخت خود در سامانه تجارت آسان نام نویسی کنند.

رئیس سازمان شیلات ایران در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین ظرفیت شیلاتی استان بوشهر را پرورش میگو دانست و افزود: امسال سهم پرورش دهندگان بوشهری در تولید میگوی کشور بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار تن از ۴۶ هزار تن میگوی پرورشی امسال را پرورش دهندگان بوشهری تولید کرده‌اند اضافه کرد: پیش‌بینی تولید ما امسال ۴۲ هزار تن بود که حداقل ۱۰ درصد نسبت به برنامه افزایش تولید داریم.

سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز گفت: بخش شیلات و صید و صیادی نیاز به طرح‌های دانش‌بنیان و خلاقانه دارد تا ذخایر آبزیان حفظ شود.

در پایان این آیین از خدمات عباسعلی زنده بودی مدیر کل سابق شیلات قدردانی و علی بازدار به عنوان مدیر کل جدید شیلات استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر