شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۷۲۸
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت:شورای نگهبان با تایید صلاحیت افراد با گرایش های مختلف سیاسی شرایط انتخابات رقابتی را در این استان فراهم کند چرا که این مهم منجر به بالا رفتن مشارکت و تامین کننده امنیت کشوراست.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: در بحث تایید و رد صلاحیت‌ نامزدها به عنوان مسئول برگزاری، پرونده‌های  داوطلبان نیز پیش ما هست و بی اطلاع نیستیم و جامعه نیز خیلی از نامزدها را می‌شناسد در این زمینه از بزرگان شورای نگهبان درخواست داریم فضا را برای انتخابات رقابتی فراهم کنند.

وی بیان کرد: نکته‎ای که مقام معظم رهبری در بحث انتخابات فرمودند بحث مشارکت است چراکه امروز بالا رفتن مشارکت تضمین و تامین کننده امنیت ملی کشور است.

استاندار بوشهر یادآورشد: مشارکت در انتخابات لوازمی دارد که از این لازمه‌ها وجود تنوع گرایش های سیاسی داوطلبان است تا مردم با انگیزه پای صندوق‎های رای حاضر شوند.

وی گفت: برای انتخابات پرشور و با شکوه فضا باید در تمام حوزه‌ها رقابتی باشد.

گراوند افزود: چیزی که میتواند پاسخ محکمی به دشمنان نظام و بویژه سران آمریکا باشد حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای است.

وی تاکید کرد: با این شرایط بزرگان شورای نگهبان باید در موضوع تایید صلاحیت‏ها در چارچوب قانون به فرمایش‌‎های مقام معظم رهبری لبیک بگویند.

گراوند یادآورشد: ما هم  به عنوان هیات اجرایی صلاحیت‎ها را براساس قانون بررسی کردیم مگر می شود که هیات اجرایی برخلاف قانون صلاحیت را بررسی کرده باشدبرهمین اساس  درخواست می کنیم انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی استان بوشهر به معنای واقعی کلمه رقابتی باشد.

استاندار بوشهر گفت: بی طرفی در بحث انتخابات یک اصل است و  همه دستگاه ها و بخش های اداری باید با مراقبت در بحث انتخابات  بی طرفی خود را رعایت کنند.

وی ادامه داد: سلامت انتخابات، قانونمندی در حوزه اجرا و مشارکت حداکثری و امنیت انتخابات کلید واژه‎های ما دربرگزاری انتخابات هستند که دستگاه‌های اجرایی باید به صورت جدی این مهم را مراقبت کنند.  

گراوند بیان کرد: در موضوع انتخابات استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی و دولتی بخشودنی نیست چراکه فردای قیامت باید پاسخگوی رفتار خود در انتخابات باشیم.

وی افزود: در برگزاری انتخابات فرمانداران باید اهتمام جدی داشته و با هر نوع تخلف در انتخابات برخورد و همچنین باید مراقبت کنیم کوچک ترین امکاناتی از دستگاه اجرایی صرف مسایل انتخابات  یا شخص خاصی نشود.

گراوند ادامه داد: مدیران دستگاه‎های اجرایی همچنین باید این آمادگی را داشته باشند تا چه در حوزه خودرویی و چه در مکان‎های شعب اخذ رای نیازهای هیات های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، هیات‎های نظارت و بازرسی را مهیا کنند.

وی  با اشاره به ضرورت رعایت قانون در عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی برای هزینه کرد اعتبارات گفت:  دستگاه‌ها باید به سمت ضابطه مندی و قانون مندی حرکت کنند و در این بین گرفتن مشاوره از دستگاه های نظارتی می تواند گره گشا باشد چرا که عدم آشنایی از قانون و مقررات رافع مسوولیت مدیران نیست.

گراوند ادامه داد: قانون گذار چارچوبی را تصویب کرده که باید در آن چارچوب حرکت کنیم بویژه در خصوص پروژه ها و اعتبارات جاری این مهم بیشتر مورد تاکید است.

وی اظهارداشت: مدیران دستگاه های اجرایی  شاید نسبت به قانونی دارای ابهام باشند باید راهکار را از دستگاه های نظارتی جویا شوند تا در محیطی سالم کارها انجام گیرد.

استاندار بوشهر گفت: اگر کار بر اساس ضوابط و قوانین و مقررات باشد هیچ دستگاه نظارتی قادر به مشکل آفرینی نیست که در این زمینه بازرسی و دیوان محاسبات نیز باید برای این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

گراوند ادامه داد: در رابطه با حوزه اعتبارات جاری دستگاه ها باید نهایت دقت را داشته باشند زیرا اگر در حوزه اجرایی آن چیزی که قابل انجام است اجرایی نکنیم این موضوع به منزله خیانت است.

وی افزود: منبع درآمدی کشور با چالش مواجه است که در چنین شرایطی باید از پرت منابع و هزینه های اضافی اجتناب شود.

استاندار بوشهر گفت: همه دستگاه ها در اعتبارت جاری مشکلاتی دارند و تنها راهکار حل این موضوع صرفه جویی است.

وی در رابطه با حوادث تلخ دی ماه گفت: یک حادثه تلخ در آستانه سالروز پیروزی انقلاب ترور سردار سپهبد شهید سردار سلیمانی بود نگاهی که این سردار به جامعه داشت تمامی جوانان و بچه ها را فرزندان خود می‎دانست.

گراوند افزود: پس از شهادت سردار نیز دیدیم که همگان در سوگ وی اشک ریختند که امیدواریم به حرمت خون شهید و همرزمانش انتقامش از سران آمریکا گرفته شود.

وی  با تسلیت جاناختن شماری از هم وطن نان در آئین تشییع  سردار سلیمانی و  شهادت مسافران در حادثه سقوط هواپیما را به ملت ایران تسلیت گفت.

گراوند اظهار داشت: در دی ماه بعد از آن حادثه تلخ با حضور میلیونی مردم پاسخ محکمی به سران آمریکا در سراسر کشور خلق شد و در جای جای ایران اسلامی مردم حضوری پررنگ و چشمگیری در برنامه‎های بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی داشتند.

 وی یادآور شد: یکی از نکات این ماه حمله مدبرانه سپاه به مقر نیروهای آمریکا در عراق بود که اوج اقتدار نظام را نشان دادند هرچند که آمریکا با استفاده از رسانه ها سعی در سانسور آن داشت.

گراوند ادامه داد: همین که نظام با اراده خود به خواست ملت پاسخ می دهد نشان از اوج اقتدار نظام و کشور است.

وی افزود: سپاه از نقاط روشن و پرافتخار ایران اسلامی است که به حمله ناجوانمرمدانه آمریکا پاسخی محکم داد.

گراوند همچنین با تجلیل از عوامل برگزاری کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر گفت: بیان شیرین و شیوای  رهبر معظم انقلاب در وصف مردم  این استان در نشست با دست اندرکاران کنگره سند افتخاری برای مردم است .

 وی افزود: در برگزاری این کنگره از ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان سپاه شهرستان‌ها،  دبیر کمیته‎ها و محضر خانواده های شهدا رزمندگان، ایثارگران واعضای شورای تامین و مردم بزرگوار استان که از جای جای استان آمد تقدیر و قدردانی می ‎شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر