شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار سعدآباد در نشست شورای اداری بخش از  مدیران و مسوولان سعدآباد خواست برگزاری برنامه های مفرح و شاد با رعایت موازین اسلامی در دهه فجر را در دستور کار داشته باشند و با انجام صرفه جویی اقتصادی در برگزاری مراسم ها، بیان دستاوردهای انقلاب را با اهمییت بیشتری مورد اهتمام و توجه قرار دهند...
کد خبر: ۶۶۷۵۶
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: بخشدار سعدآباد در نشست شورای اداری بخش از  مدیران و مسوولان سعدآباد خواست برگزاری برنامه های مفرح و شاد با رعایت موازین اسلامی در دهه فجر را در دستور کار داشته باشند و با انجام صرفه جویی اقتصادی در برگزاری مراسم ها، بیان دستاوردهای انقلاب را با اهمییت بیشتری مورد اهتمام و توجه قرار دهند.

به گزارش «فکرشهر»، محمد مهدی مشایخی در این نشست که در وحدتیه برگزار شد، با تسلیت شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) و تبریک دهه مبارک فجر، به بیان فضائل و جایگاه فردی حضرت فاطمه (س)  پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س) نه تنها به خاطر دختر پیامبر(ص) و همسر حضرت علی(ع) دارای جایگاه ویژه در جهان اسلام است، بلکه چون فاطمه، فاطمه است و خود دارای ویژگی های شخصیتی و ماهیتی بود، دارای جایگاه والا است و ایشان در مقام یک زن در اسلام قابل تحسین و پرستش است. 

وی ادامه داد: ایام فاطمیه فرصت مغتنمی است تا با مطالعه و پژوهش در سیره آن حضرت با ویژگی های شخصیتی ایشان که قطعا می تواند زمینه ساز سعادت و عاقبت به خیری همه بشود، آشنا بشویم.

رییس شورای اداری بخش سعدآباد، ضمن تسلیت مجدد شهادت سپهبهد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: مدعیان حقوق بشر ثابت کردنند وقتی نمی توانند در میدان نبرد و دیگر میدان های سخت مقابله کنند، به روش های ناجوانمردانه با ترور کورکورانه دست به جنایت می زنند.

بخشدار سعدآباد افزود: حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم تشیع پیکر شهید سلیمانی به عنوان مبارز راه حق و آزادی در عراق و ایران نشان از تشخیص مردم از خادمان واقعی خود و تکریم شایسته از ایشان است.

وی حضور آحاد مردم با تفکرهای سیاسی مختلف در مراسم تشیع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را، نشان از همدلی، وحدت و انسجام ملی عنوان کرد و افزود: این وحدت به برکت خون شهید سلیمانی بود که باید به بهترین نحو نگهداری و حفظ شود و اجازه ندهیم عده ای برای منافع حزبی و انتخاباتی از این ابزار ارادت مردم استفاده و زمینه ساز تفرقه شوند.

مشایخی ضمن تسلیت کشته شدگان هواپیمای اوکراینی که حامل چندین نخبه ممتاز و دیگر هم وطنان بود، برایشان علو درجات و برای خانواده های داغدارشان صبر و شکیبایی آرزو نمود.

وی سپس به ایام دهه مبارک فجر پرداخت و این ایام را یادآور مجاهدت و ایثار ملت بزرگ ایران برای پیروزی بزرگ ترین انقلاب قرن بیستم دانست و افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی است که جنبه فرهنگی و دینی آن بر دیگر وجوهش برتری دارد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری معمار بزرگ آن، امام خمینی(ره) و حضور آگاهانه مردم و به امتداد آن مقام معظم رهبری را،  به درختی تنومند و بارور تشبیه نمود که تکیه گاه همه آزادگان جهان است و ادامه داد: همه ارکان حاکمیت، در آستانه چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی می بایست با زدودن کدورت ها از سپهر سیاسی و اجتماعی کشور، سعی در پاسخگویی عملی به مطالبات به حق تمام اقشار جامعه، عمل نمایند.

مشایخی با اشاره به حضور فعال مدیران در ایام دهه فجر، بیان داشت: برنامه های متنوع که فضای یک جشن ملی را تداعی نماید، از جمله برنامه های شاد و مفرح با رعایت موازین اسلامی و انقلابی به ویژه برای نسل جوان بایستی مدون شود؛ همچنین، صرفه جویی در هزینه برنامه ها از اولویت هاست و بیان دستاوردهای انقلاب باید با اهمییت بیشتری مورد اهتمام و توجه برگزار کنندگان قرار داشته باشد.

وی با توصیه به پرهیز از فضای دهه فجر برای تبلیغ کاندیدای خاص، گفت: از حضور همه مردم در برنامه ها استفاده و این فضا جهت تقویت فضای همدلی استفاده شود.

رییس اجرایی انتخابات بخش سعدآباد در زمینه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نیز مطالبی بیان داشت و مهیا نمودن حضور حداکثری مردم را خواستار شد و گفت: چهار شعار اصلی سلامت، امنیت، بی طرفی و مشارکت حداکثری مد نظر مجریان انتخابات باشد. 

وی پرهیز از هر گونه امکانات دولتی برای تبلیغ کاندیدای خاص را یک منع قانونی دانست که می بایست مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

رییس شورای اداری بخش سعدآباد از مدیران و مسوولان ادارات خواست که نسبت به مصوبات شورای اداری دقت بیشتری نموده و با تمام توان در خدمت رسانی مطلوب به مردم و پاسخگویی به موقع، خود را موظف تر از پیش بدانند. 

وی در پایان خطاب به حاضرین، بر منع دخالت افراد در هر جایگاه به صورت فردی و یا اداری در امور دستگاه های اجرایی بدون اجازه بخشداری تاکید کرد.

امام جمعه سعدآباد نیز در این نشست، با تسلیت ایام دهه فاطمیه، به بیان خصوصیات و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در اسلام و پدر گرامیشان حضرت محمد( ص) و حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س) بارزترین و محبوب ترین زن در صدر اسلام تا کنون است و با الگو گرفتن یک زن مسلمان از حضرت فاطمه(س) می توان در تمام زمینه ها مفید باشد و تأثیر دنیوی و اخروی برای دوستدارنش داشته باشد. 

حجت السلام کشاورز ضمن تبریک ایام اله فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را یک هدیه خداوندی که با رهبریت حضرت امام(ره) به سرانجام رسید و بایستی با تمام توان نسبت به حفظ آن با عمل و خدمت به مردم آن را حفظ نماییم، عنوان کرد و افزود: انجام کارهای بزرگ در طول چهل سال از عمر انقلاب قابل تحسین است. وی از مسوولین درخواست کرد در خدمت رسانی بیشتر به آحاد مردم به عنوان حافظان اصلی انقلاب عمل کنند.

وی در خصوص پتانسیل ها و قابلیت های منحصر به فرد بخش سعدآباد به لحاظ طبیعی و جغرافیایی نیز اظهارداشت: مسوولین بایستی اهتمام بیشتری به بخش سعدآباد، به عنوان قطب گردشگری شهرستان دشتستان داشته باشند، زیرا که حدود سیزده سال پیش توسط استاندار وقت، نقطه شروع عملیات خط گردشگری از تپه های «پل حاج محمد رحیم» ـ حد فاصل ورودی محور فارس به استان بوشهر ـ در جوار «کانال حاج مهدی» تا نقطه پایانی بخش، یعنی روستای «درودگاه» مشخص شده، ولی متأسفانه با گذشت بیش از یک دهه به فراموشی سپرده شد. 

حجت السلام کشاورز افزود: مشارکت مردم در ایجاد کارخانه های مولد صنایع مختلف از جمله صنایع تبدیلی خرما نقش مهمی در تقویت اقتصاد مردم بخش سعدآباد دارد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری سعدآباد، در ادامه جلسه شورای اداری، حجت الاسلام پیروی ـ مسوول نمایندگی تبلیغات اسلامی بخش سعدآباد ـ آقایان کشاورز و قلیزاده ـ رییس شورای اسلامی شهرهای وحدتیه و سعدآباد ـ تقی نژاد، نظری، حسینی مقدم و کرمی ـ رؤسای شوراهای روستاهای درودگاه، نظرآقا، سربست و تلسرکوه ـ در حوزه روستاهای حوزه مسوولیت خود، مشکلات و پیشنهادات را بیان نمودنند.

در ادامه موسوی، خانم حیاتی، موفق منش و خسروی به ترتیب، رؤسای ادارات تربیت بدنی وحدتیه، کمیته امداد امام خمینی(ره) سعدآباد، کتابخانه عمومی وحدتیه و جهاد کشاورزی سعدآباد هر کدام نسبت به موضوعات اداره متبوعه هود سخنانی بیان نمودند و در پایان به پاس خدمات و تأمل اداری زهرا وحدت پور ـ رییس بهزیستی سعدآباد ـ و محمود دایتی به لحاظ همکاری مستمر در حوزه فرهنگی، قدردانی به عمل آمد.

گزارش تصویری اینجا
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر