جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۸۳۶
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: سرهنگ مهدی قاسمی گفت: کلاهبرداران مجازی لینک‌هایی را به‌نام «ثبت‌نام سبد حمایتی معیشتی» طراحی کرده‌اند تا حساب بانکی مردم را خالی کنند که مردم باید مراقب باشند فریب آن‌ها را نخورند.

به‌ گزارش فکرشهر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هر موضوع عمومی را سازمان‌های رسمی برای خدمات و رفاه مردم اعلام می‌کنند مانند سبد حمایتی معیشتی، کارت سوخت و یارانه، مورد طمع کلاهبرداران است و آن‌ها بر اساس نیازهای مردم برنامه‌های مخرب و مجرمانه خود را طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: کلاهبرداران برای سبد معیشتی لینک‌هایی طراحی کرده‌اند که با انتخاب آن تمامی اطلاعات حساب کاربر فیشینگ می‌شود. ما توصیه می‌کنیم که برای این جلوگیری از این کلاهبرداری، شهروندان نخست «رمز دوم یک‌بارمصرف» را فعال کنند تا حتی اگر اطلاعات حساب آن‌ها فیشینگ شد تنها یک تراکنش انجام شود و از تراکنش‌های بعدی پیشگیری شود.

او ادامه داد: اما اگر شهروندان از رمز دوم ایستا استفاده می‌کنند حتماً از سایت‌های رسمی وارد شوند و به شبکه‌های اجتماعی و پیامک‌ها و ایمیل‌ها توجهی نکنند. البته رمز دوم پویا هم مورد توجه کلاهبرداران قرار گرفته و آن‌ها اپلیکیشن‌های رمزساز را طراحی کرده‌اند که ما توصیه می‌کنیم مردم برای تغییر رمز دوم ایستا به رمز دوم پویا تنها به سایت رسمی همان بانک و یا دستگاه خودپرداز مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر