سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۸۴۱
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در دهه فجر امسال یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهرداد ستوده در جلسه شورای اداری شهرستان دیر افزود: با وجود تلاش نظام سلطه از راههای مختلف تحریم اقتصادی و ترور برای به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی اما توسعه و پیشرفت کشور و اجرا، ادامه و تکمیل طرح‌های عمرانی متوقف نشده‌است.

وی اظهار داشت: در استان بوشهر شماری از پروژه‌ها که عملیات اجرایی آنها با کندی روبرو یا متوقف شده بود، با تلاش مسئولان فعال شده و شماری از آنها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد. 

ستوده ادامه داد: پل خور گردشگری گناوه که ۶ سال رها شده بود با تلاش صورت گرفته فعال شد و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، مجتمع فرهنگی ریز، پارک لیان، دانشکده دندان پزشکی، فاضلاب بافت تاریخی شهر بوشهر، جاده لاور به دشت پلنگ، راه بندو به ساحل و شبکه بهداشت و درمان شهرستان های جم و ریز  و مجتمع آبرسانی روستای دمیگز شهرستان دیر که در هفته دولت  امسال کلنگ زنی شد را از جمله طرح‌های افتتاحی در دهه فجر امسال عنوان کرد.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه تامین آب استان بوشهر تحول عظیمی در ۲ سال اخبر رخ داده‌است طوریکه پنج سد در دولت دوازدهم در این استان به بهره برداری می‌رسد و  ۷۳۰ کیلومتر شبکه‌های آب روستایی و شهری نوسازی شده که معادل ۱۰ سال کار در گذشته‌است.

ستوده یادآورشد: سدهای خاییز و دالکی که رها شده‌بود اکنون فعال است و تا پایان دولت دوازدهم آبگیری خواهد شد و  ۱۵۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز استان بوشهر با شیرین سازی حاصل می‌شود که با تحقق آن یک نقطه پایدار در این زمینه خواهیم رسید.

وی در باره پروژه‌های دیر گفت: هیچ پروژه‌ای در این شهرستان بدون اخذ مجوز محیط زیست انجام نخواهد شد و مبلمان شهری شهرهای دیر ضعیف است که در این زمینه نگاه ویژه داریم و در سال جاری و آینده به این شهرها اعتبار ویژه خواهیم داد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: جاده ساحلی دیر به بوشهر ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبار سفر رئیس جمهوری برای آن در نظر گرفته شده‌است که چون این پروژه مطالبات زیادی دارد تلاش داریم این مهم را با بانک حل کنیم و این اعتبار در انجام پروژه هزینه شود.

وی ادامه داد: شهرستان دیر می‌تواند قطب گردشگری در جنوب کشور شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر