جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۸۴۳
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: سرهنگ مهدی قاسمی گفت: بر پایه قانون، تبلیغات انتخابات در یک بازه هفت روزه مانده به روز برگزاری انتخابات است و تبلیغات خارج از این محدوده به‌ویژه در فضای مجازی رصد و پیگیری می‌شود.

به‌ گزارش فکرشهر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: برای انتخابات پیش‌رو دو موضوع در دستور کار ستاد انتخابات و پلیس فتا قرار دارد که پلیس با جدیت آن‌ها را پیگیری خواهد کرد.

سرهنگ قاسمی با اشاره به این‌که یکی از موضوعات بحث تبلیغات زودهنگام است، افزود: بر پایه قانون، تبلیغات برای انتخابات در یک بازه هفت روزه و تا یک روز مانده به انتخابات اعلام شده و تبلیغات خارج از این محدوده ممنوع است.

او ادامه داد: پلیس به‌عنوان ضابط دستگاه قضا این فعالیت‌های تبلیغی را به‌ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رصد و پیگیر می‌کند. البته اولویت با توصیه و ارشاد است تا پیشگیری شود؛ اگر این کار راه‌گشا نبود برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

رئیس پلیس فتا درباره موضوع دیگر در همین‌باره اضافه کرد: از نامزدها و هوادارانشان درخواست داریم از انتشار شایعات و تخریب رقیبان خودداری کنند. انتشار برخی دیدگاه‌ها و مطالب ممکن است هم بار شرعی و هم بار قانونی داشته باشدکه می‌تواند حبس و جزای نقدی را برای متخلفان در پی داشته باشد.

سرهنگ قاسمی بخش دیگر فعالیت پلیس فتا در حوزه انتخابات را درباره تخلفات مالی انتخاباتی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: دیده شده در بخش‌هایی به‌ویژه در فضای مجازی برای جمع‌آوری رأی یا با وعده افزایش عضو یا برای عضویت در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها پول‌هایی ردوبدل شده که این حساب‌ها شناسایی، رصد و پیگیری می‌شوند و متخلفان تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر