پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
رای الیوم بررسی کرد؛
فکرشهر: با قطعیت می دانیم که دستگاههای جاسوسی امریکا، اطلاعات ضروری برای این عملیات ترور را از اسرائیل دریافت کرده اند. یعنی این نتانیاهو بوده است که با وارد آوردن فشار بی سابقه ای به ترامپ، وی را وادار به صدور دستور ترور کرده است. این در حالی است که پیش از این، کمیسیون مشترک اسرائیلی آمریکایی، پیشنهاد اسرائیل برای ترور قاسم سلیمانی را نپذیرفته بود...
کد خبر: ۶۶۸۸۶
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: بسام ابو شريف در رای الیوم نوشت: با مشخص شدن دروغ ترامپ در مورد خسارتهای حمله ایران به عین الاسد، سیطره صهیونیستها بر رئیس جمهور امریکا نیز روشن تر می شود.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: این مساله، تحلیلگران را بر ان می دارد تا در تحلیل های خود تاکید کنند برای ترامپ واضح بود که صدور دستور ترور سلیمانی در فرودگاه بغداد، این پیامدها را دارد:

1-افزایش اختلافات بین کاخ سفید و فرماندهان نظامی عالی رتبه امریکایی.

2-اعتراضات مردمی گسترده علیه ایالات متحده در عراق و دیگر دولتهای عربی.

3-ناخوشایندی بین المللی نسبت به نقض حاکمیت عراق، از سوی آمریکا، با ترور یک مسئول بلند پایه در این کشور.

4-واکنش نظامی ایران که هیچ کس نمی توانست ماهیت، حجم و مدت زمان آن را تعیین کند.

بدین معنا، ترامپ با ترور سلیمانی، دستور شعله ور شدن یک جنگ منطقه ای را داد، که احتمال می داد به یک جنگ بین المللی تبدیل شود؛ چنین قماری از سوی ترامپ، قطعا باید دستاورد مهمی برای او داشته باشد.

با قطعیت می دانیم که دستگاههای جاسوسی امریکا، اطلاعات ضروری برای این عملیات ترور را از اسرائیل دریافت کرده اند. یعنی این نتانیاهو بوده است که با وارد آوردن فشار بی سابقه ای به ترامپ، وی را وادار به صدور دستور ترور کرده است. این در حالی است که پیش از این، کمیسیون مشترک اسرائیلی آمریکایی، پیشنهاد اسرائیل برای ترور قاسم سلیمانی را نپذیرفته بود.

تحلیلگران می گویند این اصرار اسرائیل، همزمان شد با افزایش حملات به ترامپ، از سوی دموکراتها و تلاش آنها برای برکناری وی. در این شرایط، مهمترین چیز برای ترامپ، برائت او از اتهامات اثبات شده اش بود. بهای چنین برائتی، ترور سلیمانی بود و در این میان، ترامپ به واکنش هایی که به دنبال این اقدام صورت می گیرد و قرار گرفتن جهان در لبه یک جنگ ویرانگر، توجهی نداشت و تنها دغدغه اش، رسیدن به دوره دوم ریاست جمهوری بود. اما چه کسی می توانست بهای خواسته ترامپ را بپردازد؟ لابی یهودی صهیونیستی که تا حد زیادی بر تصمیمات و مواضع دو حزب بزرگ در ایالات متحده، یعنی دموکرات و جمهوری خواه، سیطره دارد.

باجگیری متقابل، برای تحلیلگران کاملا واضح بود:

اسرائیل خواهان ترور فرماندهی است که یک ربع قرن، به دنبال از میان بردن وی بوده و برای ترورش برنامه ریزی می کرده و دستگاههای آمریکایی، بارها با این ترور مخالفت نموده بودند. از سوی دیگر، اسرائیل می داند که ترامپ تا چه اندازه به حمایت لابی های صهیونیستی برای جلوگیری از برکناری اش در ماجرای پرونده اوکراین، نیاز دارد. ترس ترامپ از برکناری، موقعیت خوبی برای صهیونیستها فراهم کرد تا وی را وادار به موافقت با ترور سلیمانی کنند. در واقع، نگرانی ترامپ از استیضاح، باعث شد تا بدون هیچ مشورتی با مشاوران نظامی خود، دستور ترور را صادر کند.

پس از صدور تصمیم کنگره آمریکا در مورد برائت ترامپ از اتهامات، اطلاعات بیشتری در خصوص حمله ایران به عین الاسد و خسارتهای آمریکا، منتشر می شود. امروز، کنگره امریکا شاهد برگزاری سیرکی است که در آن، نه به شهادت شاهدان عینی گوش داده می شود و نه به اسناد وزارت خارجه، توجهی می شود؛ این دادگاهِ ظاهری، قصد دارد حکم به برائت ترامپ بدهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر