پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۰۴۶
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده در استان برای مقابله با ویروس کرونا، یک برنامه آموزشی جامع برای مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر تدوین شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر که با موضوع آمادگی استان بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان توضیحات لازم در مورد ویروس کرونا اعلام کرده و تمام تدابیر لازم برای پیشگیری از انتقال این بیماری به استان باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط اندیشیده شود.

وی با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد ویروس کرونا بیان کرد: یکی از اصول مهم برای مقابله با بیماری کرونا، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، ضمن اینکه اطلاع رسانی و آموزش صحیح در مورد بیماری مذکور و آگاه سازی جامعه هم از ضروریات است.

استاندار بوشهر با اشاره به وظیفه مهم دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری و مقابله با انتقال ویروس کرونا در استان گفت: با توجه به مرزی بودن استان بوشهر، دستگاه‌های مربوطه از جمله بنادر، گمرک، دریابانی باید همکاری لازم برای دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به استان داشته باشند.

وی با تاکید بر کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی استان با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به استان اظهار داشت: نهادهای مربوطه از جمله دریابانی، فرودگاه‌ها، بنادر و گمرک نهایت همکاری را با مأموران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند، ضمن اینکه در جزیره خارگ با توجه به وجود شناورهای خارجی به صورت ویژه کنترل لازم صورت گیرد.

گراوند با تاکید بر اطلاع رسانی ویژه صدا و سیما و تهیه برنامه‌های آموزشی در مورد ویروس کرونا بیان داشت: علاوه بر صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هم تدابیر لازم در مورد اطلاع رسانی و آموزش برای مقابله با ویروس کرونا بیاندیشند، ضمن اینکه یک برنامه آموزشی جامع برای مقابله با ویروس کرونا در استان تدوین شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه می‌توان راه‌های انتقال ویروس کرونا به استان را بست، گفت: در موضوعات مربوط به سلامت مردم هیچ قصوری پذیرفتنی نیست و حفظ سلامت مردم رسالت مهم تمام مدیران و مسئولان است.

گراوند با اشاره به وظیفه مهم رسانه‌ها در موضوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در موضوع ویروس کرونا نباید مطالبی که موجب نگرانی مردم می‌شود بیان کنند اما کتمان کردن این بیماری در جامعه هم صحیح نیست لذا اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌های بهداشتی و اطلاع رسانی درست ضروری است، ضمن اینکه رسانه‌های استان از فضای مجازی برای اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر