پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۰۶۲
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۳

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: میزان مشارکت و همیاری مردم این استان در برنامه‌های خیریه ۷۲ درصد است اما در شهرستان‌های گناوه و دیلم این رقم ۷۸ درصد است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد لطفی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی ستاد احسان و نیکوکاری کمیته امداد شهرهای گناوه، دیلم و ریگ در فرمانداری گناوه  افزود: کمیته امداد شهرستان‌های گناوه و دیلم از محل کمک‌های مردمی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در ۱۰ ماه امسال جمع‌آوری کردند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر از لحاظ میزان مشارکت‌های مردمی و کارهای خیرخواهانه به نسبت استان‌های پرظرفیت بیشتر و بهتر عمل کرده‌است.

لطفی ادامه داد: جلسه هم‌ اندیشی ستاد احسان و نیکوکاری شمال استان بوشهر با تدبیر فرماندار گناوه در روز شمار برنامه‌های دهه فجر قرار گرفت که برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری باحضور مسئولان این نهاد در شهرهای شمالی استان برگزار شده‌است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه برنامه‌ریزی و آماده‌سازی تامین هدیه نوروزی به همه خانواده‌های تحت پوشش شهرهای شمالی استان بوشهر است.

لطفی ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی رسیدگی به مستضعفان و نیازمندان است که همواره در گفتمان‌های امام راحل و رهبری بر آن تاکید شده‌است.

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: نظام جمهوری اسلامی در حوزه رسیدگی به نیازمندان با تشکیل نهاد کمیته امداد و سایر مجامع خدمات‌رسانی کارهای بزرگی انجام داد که باید در دهه فجر پیام‌رسانی و معرفی شود.

وی با بیان اینکه  فقر پدیده‌ای اجتماعی که خواه ناخواه اتفاق می‌افتد و بخش عمده‌ای از آن بر اثر حوادث مترقبه و غیرمترقبه روی می‌دهد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی در جهت  فقرزدایی گام‌های خوب برداشته شده‌است.

لطفی افزود: کمیته امداد با پشتیبانی نظام و دولت در چندسال اخیر حمایت‌های بسیارخوبی در سرفصل‌های مختلف در کنار مشارکت و ظرفیت مردمی ارایه کرده‌است.

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان بوشهر افزود: دولت در سال گذشته با توجه به شرایط اقتصادی به کمیته امداد مجوز داد که عده‌ای از خانوارهای با درآمد کم و کارگری نیازمند را درقالب تبصره ۱۴ تحت پوشش قرار دهد و در این زمینه اقدام و به آنان مساعدت شد.

وی بیان کرد: ارایه خدمت در حوزه فقرزدایی بصورت شناور است به گونه‌ای که عده‌ای تحت پوشش قرار می‌گیرند و عده‌ای دیگر ورود و مجدد  با توانمندکردن آنان از سیستم حمایتی خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ع)  استان بوشهر  بر ترویج فرهنگ انفاق و احسان در جامعه تاکید و گفت: انتظار داریم در همه سخنرانی‌ها، مراکز و محافل اجتماعی از جمله مدرسه، دانشگاه، مسجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در زمینه معرفی و تبیین فرهنگ نیکوکاری اقدام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر