جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۱۵۵
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲

فکرشهر: نخستین پارلمان دانش‌آموزی (مجمع مشورتی) استان بوشهر با آرای اعضا شوراهای دانش آموزی شهرستان‌ها و مناطق هجده گانه این استان تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز سه‌شنبه در این آئین گفت: شوراهای دانش‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های فکری خود در فرایند تصمیم‌ سازی‌های درون مدرسه‌ای می‌توانند به مدیران و معلمان در اداره بهتر مدرسه کمک کنند.

علیمراد کرمی افزود: نسل جوان و نوجوان رقم زننده گام دوم انقلاب هستند و تداوم و استمرار نعمت انقلاب در گرو تلاش‌های دانش‌آموزان به‌عنوان آینده سازان میهن اسلامی است.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی برای استفاده از خرد و اندیشه جمعی، شوراهای دانش‌آموزی در سطح‌های مختلف برنامه‌ریزی و شکل گرفته است.

کرمی تاکید کرد: مجلس دانش‌آموزی مجمعی مهم و تاثیرگذار در تصمیم سازی‌های دانش‌آموزی در سطح ملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سندهای مهمی همچون جایگاه دانش‌آموز در تراز اسلامی، حقوق دانش‌آموزی، مدرسه و سلامت روان دانش‌آموز، بحران هویت و کنکور از سوی مجلس دانش‌آموزی در دوره‌های مختلف تدوین و تصویب شده و برای تصویب نهایی و اجرا به مجامع تصمیم‌گیری همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان بوشهر نیز گفت: در مجمع عمومی که با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای شوراهای دانش‌آموزی تشکیل می‌شود، هفت دانش‌آموز پسر و هفت دانش‌آموز دختر با آرای اعضای مجمع به‌عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان انتخاب می‌شوند.

محمودحسنی توابع ادامه داد: هیات رئیسه ۶ نفره این شورا، به‌عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز منصوب می‌شوند.

وی افزود: ۱۴ عضو شورای دانش‌آموزی استان و ۳۶ رئیس شورای دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق، نخستین پارلمان دانش‌آموزی ( مجمع مشورتی) را تشکیل می‌دهند.

حسنی توابع اضافه کرد: همچنین در این مجمع، ۲ نماینده استان در مجلس دانش‌آموزی نیز انتخاب می‌شوند.

در پایان پس از رای گیری و شمارش آرا، بردیا صغیری از بوشهر، امیراسکندر اسکندری از کنگان، محمد قاسمی و ابوالفضل زارعی از دشتستان، محمدرضا تنو از دیر، علیرضا حاجی پور از آبپخش، مهدی سازگار از شبانکاره، کیمیا غلامی از گناوه، فاطمه گرمسیری، مهتاب بوستانی و آناهیتا ابوالفتحی از دشتستان، ریحانه دشتی فر از بوشهر، حنانه صمصامی منفرد از جم و شقایق صداقت  از تنگستان به عنوان اعضا شورای دانش‌آموزی استان انتخاب شدند.

همچنین بردیا صغیری و کیمیا غلامی که بیشترین رای را کسب کردند، موفق به راهیابی به دهمین دوره مجلس دانش آموزی به نمایندگی از استان بوشهر شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر