جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۳۵۵
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار در مناطقی از خوزستان و جنوب عراق برای مناطق شمالی و مرکز این استان بروز گرد و غبار دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در ساعت‎هایی از وقت امروز با عبور امواج ناپایدار جو از روی استان، بارش خفیف و پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد بویژه در نقاط جنوبی استان پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: همچنین وزش باد شمالی که از شب گذشته در سواحل شمالی و مرکزی آغاز شده‌است و انتظار می رود تا پایان هفته و با سرعت بیشتر روی دریا و سواحل استان ادامه یابد.

مساعدی اظهار داشت: در این مدت خلیج فارس نیز مواج و متلاطم پیش بینی شده‌است.

وی افزود: همچنین روند کاهشی دما از امروز آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود هوا نیز در این مدت ۸ تا ۱۵ درجه سردتر شود که این کاهش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه محسوس‌تر خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال گرد و غبار و گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط بویژه نقاط جنوبی استان با بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعد و برق پیش بینی شده‌است.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد  در سواحل شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی روی دریا تا ۴۶ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی استان جنوب شرقی تا شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ و به طور لحظه‌ای تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، از امشب بتدریج شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ از امشب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر ، سواحل جنوبی امروز ۳۰ تا ۹۰ و از امشب ۶۰  تا ۱۲۰ و فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۵۷ بامداد، مد اول ۰۸:۵۷، جزر دوم ۱۳:۲۸ و مد دوم ۲۰:۰۹ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر