جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۴۲۳
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: شهردار کنگان گفت: سامانه پایش تصویری شهر کنگان راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از فارس، رحیم جمالی در آیین راه‌اندازی سامانه پایش تصویری، اظهار داشت: سامانه پایش تصویری با نصب دوربین در این شهر انجام و این حلقه مفقود ترافیکی که موجب بالا رفتن امنیت اجتماعی نیز می‌شود، کامل شده است.

شهردار کنگان با بیان این که نبود سامانه پایش تصویری در این شهر امکان رصد وضعیت ترددها و دیگر مسائل مربوطه در حوزه شهری را سخت کرده‌ بود، افزود: برای اجرای این سامانه تاکنون بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شد که توسعه زیرساخت‌ها و افزایش دوربین‌ها نیازمند اعتباری چند برابری است.

وی با بیان اینکه دوربین‌های مستقر شده نظارتی و ترافیکی است، گفت: در این طرح مطالعاتی، ۲۷ نقطه از شهر کنگان به‌عنوان نقاط حساس و آسیب‌پذیر جهت پایش تصویری انتخاب شد که در فاز یک پنج نقطه عملیاتی شده است.

شهردار کنگان تاکید کرد: در هر ایستگاه چهار دوربین که سه عدد ثابت و یک عدد گردان است، نصب شده که باعث می‌شود نقاط کور ایستگاه‌ها به صفر برسد.

جمالی ضمن تشکر از همراهی اداره برق و مخابرات، اظهار کرد: زیرساخت شبکه به‌وسیله فیبر نوری و با همکاری شرکت مخابرات انجام و پلیس راهور به‌عنوان بهره‌بردار از این شبکه استفاده خواهد کرد.

وی گفت: قابلیت‌های آنالیز تصویر، قابلیت تشخیص پلاک تا ۳۰۰ متر، ضبط تصاویر بیش از یک ماه، قابلیت ردگیری اجسام ، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت اندازه‌گیری  اجسام و افراد، قابلیت تشخیص ترافیک و تجمع و قابلیت تشخیص ورود ممنوع بخشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این پروژه بزرگ است.

شهردار کنگان عنوان کرد: پیشگیری از سرقت و جرائم رانندگی، پیگیری و تشخیص پلاک‌های متخلف، تشخیص عبور از چراغ قرمز و پیگیری تصادفات رانندگی، کنترل ترافیک، تشخیص ترافیک خیابان‌ها، مسیردهی به اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس از قابلیت‌های موارد استفاد پایش تصویر است.

امام جمعه کنگان نیز با تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر به‌خاطر اجرای این پروژه، گفت: امنیت مقوله‌ای بسیار مهم است که در جهت پایداری هر شهر، مهم‌ترین کار این است که ساکنان آن شهر امنیت داشته باشند و برای این کار باید از ابزارهای نوین استفاده کرد که پایش تصویری یکی از آنهاست.

حجت‌الاسلام محمود محمودی با تقدیر از خدمات صورت گرفته در دهه مبارک فجر افزود: به رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، خدمات خوبی انجام و پروژه‌های فراوانی در کشور به بهره‌برداری و یا آغاز عملیات اجرایی شد که نیاز است این خدمات و تلاش‌ها برای مردم بازگو شود چون بیان خدمات نظام دینی موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

فرماندار کنگان نیز با تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان گفت: با توجه به اهمیت این پروژه برای ادامه و تکمیل آن اعتباری در سال 99 لحاظ خواهد شد.

سید علی پاک‌نژاد با اشاره به افزایش حجم ترافیک در شهر کنگان افزود: یکی از راه‌کارهای حل مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک، کنترل عبور و مرور به‌صورت مکانیزه است که پایش تصویری می‌تواند به این مهم کمک کند.

وی ادامه داد: کنترل شهر به‌وسیله‌ دوربین و پایش شهر به‌صورت تصویری می‌تواند شهر را در هر دو موضوع حمل‌ونقل و امنیت کمک کند.

فرماندار کنگان بیان کرد: هوشمندسازی شهرها باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت خواهد شد لذا توجه به دولت الکترونیک امری الزامی است.

رییس شورای اسلامی شهرستان کنگان نیز گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای هوشمندسازی شهرها، یکی از راهکارهای رسیدن هرچه سریع‌تر به اهداف دولت الکترونیک است.

طاها دشتی‌مطلق افزود: به‌منظور ایجاد امنیت شهروندان و ایجاد ناامنی برای متخلفان و قانون‌شکنان، سامانه پایش تصویری در نقاط حساس و کلیدی شهر نصب که با تکمیل آن امید می‌رود ضریب امنیت و رعایت قانون افزایش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر