جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۵۰۱
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۷

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پس از چند روز سرمای محسوس در بوشهر از امروز روند افزایشی دما در این استان آغاز شده و این روند تا هفته آینده تداوم دارد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۴۸ ساعت گذشته دما در عمده شهرستان‌های بوشهر به زیر ۱۰ درجه رسید به نحوی که جم دمای منفی یک درجه را تجربه کرد.

وی بیان کرد: بررسی نقش‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز تا بعد از ظهر فردا بطور موقت سرعت وزش بادهای شمالی روی دریا افزایش می‌یابد.

مساعدی ادامه داد: همچنین پیش بینی می‌شود با نفوذ تدریجی زبانه‌های کم فشار به نواحی غربی خلیج فارس، از یکشنبه هفته آینده جهت بادها جنوبی باشد و سرعت وزش آن در روز دوشنبه در قسمت‌های شمالی خلیج فارس بطور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و فردا در برخی ساعت‌ها همراه با افزایش ابر باشد.

مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در فاصله از سواحل جنوبی ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و از امشب به تدریج بر روی دریا در همه مناطق ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فاصله از سواحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۴۳ بامداد، مد اول ساعت ۱۲:۰۹، جزر دوم ساعت ۱۸:۴۵ و مد دوم ساعت ۲۳:۵۸ می باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر