سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۵۵۲
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: دبیرخانه دائمی همایش ملی خرما روز شنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان استان بوشهر با هدف کمک به توسعه صادرات و بررسی مشکلات این حوزه در بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر روز شنبه در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: استان بوشهر ۲ سال جشنواره ملی خرما را برگزار کرده و این جشنواره اکنون به یکی از جشنواره‌های مطرح در کشور تبدیل شده است.

سعید زرین فر افزود: هدف مهم این جشنواره توسعه صنعت خرما، حل مشکلات نخلستان‌ها و صادرات خرماست و یکی از مواردی که در جشنواره خرما مصوب شد این بود که این جشنواره به زمان خاصی محدود نشود.

وی ادامه داد: جشنواره خرما در ۲ دوره برگزاری خود از جمله امسال ۱۵ مصوبه داشت که با هدف دیده شدن نتیجه آن در جشنواره سوم دبیرخانه همایش ملی خرما به صورت دائمی در بوشهر راه اندازی شده است.

زرین فر اظهار کرد: انتظار است با توجه به این که میز ملی صادرات خرما نیز در این استان فعالیت دارد، ایجاد این دبیرخانه به بهبود شرایط تولید و صادرات خرما منجر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در این استان، سالانه ۱۶۵ هزار تن خرما تولید می‌شود و این محصول نقش موثری در اشتغال و معیشت مردم ایفا می‌کند.

محمدتقی منوچهری افزود: با توجه به اهمیت خرما، در چند سال گذشته کارهایی به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها انجام گرفته که یکی از این کارها اجرای طرح نخلستان است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر طرح نخلستان در سطح ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان دشتستان آغاز شده و در بخش نخست، ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار وارد مرحله اجرایی شده است.

منوچهری اظهار کرد: اجرای طرح نوین آبیاری در حدود هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر را از دیگر کارهای صورت گرفته در حوزه زیرساخت خرمای استان بوشهر عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر