شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۷۶۷۴
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: کاسیاس‌های وطنی اگر بخواهند رییس فدراسیون فوتبال شوند، هیچ چاره‌ای ندارند و باید منتظر بمانند تا با تغییر ساختار، شاید نوبت به آنها هم برسد.

به گزارش فکرشهر، روزنامه اعتماد نوشت: «همزمان با آغاز پرحاشیه روند رسمی ثبت‌ نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال ایران خبر رسید که ایکر کاسیاس نامزد ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا شده است. ایکر کاسیاس، ژنرال نسل طلایی افسانه‌ای اسپانیا بود که موفق شد تمام جام‌های ممکن را به عنوان کاپیتان بالای سر ببرد.

او دو بار فاتح یورو شده و یک‌ بار جام جهانی را برده و با رئال‌ مادرید لالیگا، کوپا دل‌ری، جام باشگاه‌های جهان و البته لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده است. ایکر مقدس یکی از چهره‌هایی است که سعی زیادی برای متحد کردن مردم اسپانیا داشته. او به دلیل روابط بسیار خوبش با کاپیتان‌های بارسلونا مورد غضب ژوزه مورینیو قرار گرفت اما چیزی که برای این مرد مهم‌تر به نظر می‌رسید و اولویتش بود، بالا رفتن پرچم اسپانیا در تمام ایالات این کشور بعد از قهرمانی در جام جهانی بود.

چهره موجهی که از کاسیاس در یادها مانده، باعث می‌شود او شانس زیادی برای رسیدن به ریاست فوتبال اسپانیا داشته باشد اما آیا چنین چیزی در ایران هم ممکن است؟ سال‌های سال است می‌شنویم مدیریت فوتبال کشورمان باید دست افرادی مانند علی دایی و دیگر فوتبالیست‌های مطرح کشورمان که تحصیلات عالیه هم دارند و جنس مشکلات فوتبال را از نزدیک می‌شناسند، بیفتد. اما تحقق چنین امری باتوجه به اساسنامه فدراسیون فوتبال و قواعد حاکم بر این فدراسیون تقریبا محال است. هر کسی که می‌خواهد نامزد انتخابات شود، در مرحله اول باید ۱۰ امضا از اعضای مجمع بگیرد تا رسما وارد کارزار شده و صلاحیتش توسط مراجع ذی‌صلاح بررسی شود. باتوجه به وجود چنین قانونی هیچ‌کس نمی‌تواند خارج از ساختار قدرت فدراسیون فوتبال وارد پروسه انتخابات شود. با وجود این قانون، علی دایی که نامش به فوتبال ایران اعتبار بخشیده، باید حتما با ۱۰ عضو مجمع رایزنی کند تا به نوعی اهلیتش توسط آنها تایید شود. در کمال شگفتی در ساختار فدراسیون فوتبال علی دایی حتی به مقام سرمربیگری تیم ملی هم نمی‌تواند برسد و در ماه‌های اخیر دیدیم دالان‌های تو در توی این فدراسیون چقدر شگفتی‌آفرین است.

بسیاری منتظرند تا بعد از این انتخابات فضای فوتبال ایران تغییر کند اما شواهد نشان می‌دهد شاید افراد تغییر کنند و دیگر تاج و کفاشیان بر مسند ریاست فدراسیون نباشند اما هیچ جریان فکری رقیبی وجود ندارد و باتوجه به وضعیت هیات‌های استانی می‌توان با اطمینان گفت در صورت تایید صلاحیت بهاروند، قطعا او رییس بعدی خواهد بود و راه تاج و کفاشیان در فوتبال را ادامه خواهد داد. کاسیاس‌های وطنی اگر بخواهند رییس فدراسیون فوتبال شوند، هیچ چاره‌ای ندارند و باید منتظر بمانند تا با تغییر ساختار، شاید نوبت به آنها هم برسد. در ساختار فعلی حتی وقتی هدایت‌الله ممبینی نامزد می‌شود، رییس دپارتمان داوری تغییر می‌کند تا طی روزهای آتی شاهد کنار گذاشتن ممبینی از ریاست کمیته داوران باشیم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر