جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دکتر ایرج مزارعی در نشست خبری:
فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه دشتستان گفت:عقلانیت باید بر منابع زر و زور پیروز شود؛ متاسفانه انتخاباتی که این روزها و این لحظه ها در آن هستیم، انتخابات کثیفی شده است؛ چرا مردم تعیین کننده نباشند و از گروه های قدرتمند تهران باید همه چیز را تعیین کنند؟ وعده ما این است که نسخه دشتستان را در دشتستان بپیچیم و در تهران نباشند...
کد خبر: ۶۷۶۸۱
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه دشتستان گفت:عقلانیت باید بر منابع زر و زور پیروز شود؛ متاسفانه انتخاباتی که این روزها و این لحظه ها در آن هستیم، انتخابات کثیفی شده است؛ چرا مردم تعیین کننده نباشند و از گروه های قدرتمند تهران باید همه چیز را تعیین کنند؟ وعده ما این است که نسخه دشتستان را در دشتستان بپیچیم و نه در تهران.

به گزارش «فکرشهر»، دکتر ایرج مزارعی در نشست خبری که بعداز ظهر امروز ـ چهارشنبه، 30 بهمن ماه ـ برگزار شد، با بیان این که «18 سال است خبرنگارم»، گفت: من با تمام وجودم مشکلات شما را درک می کنم، چون در صداوسیما و در مجموعه من حدود 200 نیرو و خبرنگار کار می کرد و می دانم شما حلقه بین مردم و حاکمیت هستید.

وی بیان داشت: هرکدام از کاندیداها با یک شعار وارد این عرصه شده اند و من قبل از انتخابات، در مجموع 253 صفحه طرح مطالعاتی شهرستان را نوشته ام و همه جوانب  و مولفه های مورد نیاز شهرستان دشتستان را در نظر گرفته و رصد کرده ام.

مزارعی گفت: یکی از تفاوت های من با سایر کاندیداها که من روی آن خبلی حساسم، این است که از نخبه های علمی و فرهنگیمان به درستی استفاده کنیم؛ در واقع تفاوت من با دیگر نامزدها، تفاوت در نگرش ها و تفاوت در برنامه ها است.

دکتر مزارعی افزود: ما کاندیدا داریم که چهار دوره است برای انتخابات می آید، اما با همان رویکرد قدیمی؛ در حالی که شرایط مملکت، شرایط آزمون و خطا نیست؛ شرایط مملکت مثل قدیم نیست؛ ما باید انتخاب هوشمندانه داشته باشیم و هر ایرانی که دلش برای انقلاب و مملکت می سوزد، باید انتخاب درست انجام بدهد.

این دکترای علوم سیاسی ادامه داد: این انتخابات خیلی مهم و حیاتی است و مهم ترین دستگاهی که قانون اساسی به آن اشاره می کند، مجلس است؛ بنابراین، برای برون رفت از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب در کشور، راهی جز استفاده از مجلس قوی وجود ندارد و برای اجرای این مجلس قوی، باید یک انتخاب متفکرانه داشته باشیم.

دکتر مزارعی با بیان این که همه ما در روز جمعه، امتحان داریم، و باید این امتحان را به خوبی بگذرانیم، اظهارداشت: باید تحقیق کنیم و مطالعه خوبی درباره کاندیداها داشته باشیم؛ اگر مطالعه داشتیم و انتخاب درستی انجام دادیم، مطمئنا آثار و برکات خوبی شاهد خواهیم بود.

وی افزود: حتما باید دو نگرش مبتنی بر عقلانیت و نگاه آکادمی را در کنار نگاه سنتی قرار دهیم که بتوانیم چرخ توسعه شهرستان را بچرخانیم؛ وقتی که تمرکز بر روی یکی از این نگاه ها باشد، خروجی نخواهد داشت؛ پس باید رویکرد عقلانی و رویکرد سنتی در کنار هم در دستور کار قرار بگیرد.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دشتستان، پیشنهاد داد «با توجه به تغییر شرایط در جهان و در ایران و استان و شهرستان دشتستان، یک رنسانس فکری در مدل انتخاب و بحث انتخابات ایجاد شود» و گفت: مردم دشتستان با در نظر کرفتن واقعیت ها، مسیر آینده خود را با انتخاب اصلح گره بزنند و نه با انتخاب سفارشی و دستوری.

وی ادامه داد: دشتستان تاریخی دارد به قدمت 6 هزار سال؛ احترام به تاریخ و شناسنامه دشتستان یک وظیفه عقلی شرعی و فکری است؛ این تاریخ، انسان های بزرگی را تربیت و به بشریت تحویل داده است و اکنون که در این عرصه مهم قرار گرفته ایم، باید با احترام به گذشته و فکر به آینده، به فکر آیندگان خود باشیم. به فکر آیندگان دشتستان. 

دکتر ایرج مزارعی افزود: یکی از انتقادات به کاندیداهای شهرستان، نداشتن برنامه و پلن برای دشتستان بود؛ هروقت مناظره را مطرح کردم، با بی میلی اکثر کاندیداها روبرو شدم، با اینکه این حق مردم بود که کاندیدای خود را در فضای باز سیاسی و در یک سطحی از برنامه ببینند تا انتخابی آسان تر داشته باشد اما  کاندیداهایی که با نگاه سنتی آمده بودند، فرار را بر قرار ترجیح دادند و کاندیداهای دانشگاهی اصرار به مناظره و ارائه برنامه داشتند که این حق مردم دشتستان ضایع شد و من به عنوان یک کاندیدا، کسانی که این حق را از مردم گرفتند، نمی بخشم.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه دشتستان، درباره طرح خود برای اشتغال نیز گفت: مهم ترین برنامه من اشتغال است و طرحی در نظر داریم با عنوان «طرح 6+2».

وی توضیح داد: یعنی یک نفر وارد بازار کار می شود و زندکی مشترک تشکیل می دهد که می شود 2 نفر؛ صاحب دو فرزند می شود؛ مادر و پدر عروس و مادر و پدر داماد نیز هستند و به این ترتیب؛ برای هر بحثی برنامه داریم.

مزارعی افزود: در حوزه کشاورزی و نخیلات، ما به دنبال این هستیم که با تغییر کاربری و ایجاد موسسات و شرکت های وابسته به نخیلات کشاورزی را احیا و دگرگون کنیم؛ بازاریابی خوبی هم داشته باشیم.

وی درباره دامپروری هم گفت: در حوزه دامپروری، حمایت از دامپروران عشایر را در برنامه داریم.

دکتر ایرج مزارعی افزود: استفاده از ظرفیت های فردی در چانه زنی با مسوولین را مهم ترین عامل افزایش اشتغال می دانم؛ چرا که با رایزنی با مسوولین، می توان اشتغال را در سطح شهرستان دشتستان افزایش داد و بهبود بخشید.

مزارعی با بیان این که در انتخابات«عقلانیت باید بر منابع زر و زور پیروز شود»، گفت: متاسفانه انتخاباتی که این روزها و این لحظه ها در آن هستیم، انتخابات کثیفی شده است؛ برخی سازمان ها و نهادها و افراد، به آن ورود کرده اند. اما مردم چه گناهی کرده اند که باید کاندیدایشان وارد این بازی کثیف شود؟ چرا مردم تعیین کننده نباشند و از گروه های قدرتمند تهران باید همه چیز را تعیین کنند؟

وی افزود: من از حداقل پول تبلیغات عاجز هستم، اما برخی کاندیداها با پول های نجومی می خواهند بقیه را راضی کنند که به نفع آن ها کنار بکشند.

دکتر مزارعی اضافه کرد: مردم دشتستان به دنبال کاندیدای ولایی، انقلابی و مردمی باشند؛ وعده ما این است که نسخه دشتستان را در دشتستان بپیچیم و در تهران نباشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به زنان و نقش موثر آن ها در جامع هاشاره کرد و گفت: نصف جمعیت کشور، بانوان هستند و من به دنبال ساختارشکنی و تغییر دیدگاه مسوولین نسبت به بانوان هستم؛ از آنجا که بانوان، یک سرمایه برای توسعه هستند، فلذا باید برای آن ها سرمایه گذاری همه جانبه انجام شود و کوچک ترین سرمایه گذاری، امکانات فرهنگی و ورزشی است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تراز بانوان ایرانی و اسلامی را در حوزه های مختلف مدیرتی شاهد باشیم، چیزی که امروزه متاسفانه به جز در شعارها، بسیار کم رنگ است.

دکتر مزارعی این را هم گفت که «ما در همه زمینه ها اطلاعاتمان کامل نیست و در هرجا که تخصص ما غیر مرتبط است، از مشاوران و کارشناسان  کمک خواهیم گرفت» و افزود: به شما خبرنگاران و مردم دشتستان قول می دهم که اگر این توفیق نصیب من شد و نماینده مردم دشتستان در مجلس شدم، فرزند دشتستان را جزو 20 نماینده برتر ایران در مجلس خواهید دید.

وی اضافه کرد: علت این که خودم را در این سطح می دانم اول وابستگی خود به شهرستان دشتستان می دانم که خواستکاه علم و ادب بوده و هست و دوم، حوزه تخصصی من که دکتری علوم سیاسی و دانشحوی دکتری حقوق است که به عنوان یک ظرفیت و پشتوانه در حوزه انتخابی محسوب می شود.

ایرج مزارعی ادامه داد: مجلس یک حوزه تخصصی است و کمیسیون های تخصصی دارد و ما از آن حوزه هایی هستیم که فرهنگ و آداب خاصی داریم؛ مردم منطقه قبول ندارند که ما کارمان قانون گذاری است و باید مسائل شخصیشان را هم انجام بدهیم؛ اما شرایط مملکت و جهان طوری است که باید مسایل سیاسی را کنار بگذاریم که کار مردم انجام بشود و کاری به سیاسی بازی ها نداشته باشیم.

وی افزود: جریان انقلابی به حرف نیست، در کلام نیست، باید در محتوا باشد؛ اما چیزی که من می بینم  اکثر کاندیداها فقط به دنبال سبد و صندوق آرا هستند.

کرامت اله کشاورز ـ رییس ستاد دکتر ایرج مزارعی ـ نیز در این نشست، درباره رسالت خبرنگاران مطالبی بیان داشت و افزود: خبرنگاران باید شفاف سازی بکنند تا مردم بتوانند خودشان بین افراد و سخن ها انتخاب کنند و انتخابشان، باعث رشد و اعتلای شهرستان دشتستان شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر