جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۷۸۵
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰

فکرشهر: کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی به استان، طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ضمن افزایش ابر، دمای هوا به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، زهرا راستگو بیان کرد: بررسی نقشه‌های جوی و دریایی استان نشان می‌دهد طی امروز و فردا شرایط جوی و دریایی به نسبت آرامی در استان بوشهر برقرار خواهد بود، اما از روز دوشنبه با نفوذ امواج ناپایدار به جو استان، ناپایداری‌های جوی و دریایی افزایش می‌یابد.

وی افزود: طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران و رعد و برق در برخی نقاط نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست، همچنین در این مدت ضمن افزایش محسوس دما و وزش باد شدید جنوب شرقی، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناسی هواشناسی استان ادامه داد: از اوخر وقت سه‌شنبه به‌تدریج جریانات به‌نسبت شدید شمال غربی جایگزین جریانات جنوبی می‌شود که تا پایان هفته ادامه خواهد یافت و سواحل استان و خلیج‌فارس از عصر دوشنبه تا پایان هفته به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

وی از افزایش ارتفاع موج دریا تا ۲.۵ متر خبر داد و از دریانوردان به‌ویژه صاحبان شناور‌های کوچک و تفریحی خواست طی مدت مذکور از تردد‌های دریایی خودداری کنند.

راستگو با اشاره به وضعیت جوی و دریای استان تا فردا گفت: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و کاهش دید، جهت باد متغیر، گاهی جنوب شرقی تا شمال شرقی و از فردا به‌تدریج بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۶ گاهی تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۶۰ گاهی ۹۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۳۳ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۳:۱۱ دقیقه و مد دوم ساعت ۱۹:۲۸ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر