جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۸۲۴
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: صندوق قرض‌الحسنه زکات در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در سومین نشست زکات استان بوشهر، اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه امسال این میزان به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان از برنامه‌ریزی قوی و تدین مردم استان است.

وی بابیان اینکه ۱۰ سال پیش، میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سطح استان بوشهر حدود ۲۴۰ میلیون تومان بود افزود: برای افزایش ۲۰ درصدی دریافت زکات در سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان بوشهر برای پرداخت زکات، اضافه کرد: با شناسایی مؤدیان زکات زمینه دست یافتن به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان دریافتی زکات در استان بوشهر محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: با این نوع برنامه‌ریزی می‌توان در افق ۱۴۰۴، استان بوشهر به مرز جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومانی زکات در استان بوشهر برسد که در موضوع فقرزدایی تأثیرگذار است.

صفایی بوشهری با اعلام اینکه پیشنهاد تأسیس صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد را به مسئولان کمیته امداد داده و با راه‌اندازی آن بسیار تأثیرگذار بوده، یادآور شد: پیشنهاد می‌شود که صندوق قرض‌الحسنه زکات در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: نیاز است از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای مانند صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی و فضای شبکه اجتماعی در راستای ظرفیت‌های زکات و میزان پیشرفت در جذب زکات به اطلاع عموم رسانده شود تا به عنوان یک فرهنگ حسنه در بین مردم نهادینه شود.

صفایی بوشهری بیان کرد: کارکرد تبلیغاتی زکات باید متناسب با جامعه‌شناسی و جغرافیای هر منطقه تعریف و اجرایی شود تا در زمینه ارتقا سطوح مختلف زکات تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: استفاده از گروه‌های مشاور اشتغال و خودکفایی می‌تواند زمینه ایجاد طرح‌ها و پروژه‌هایی از محل زکات را فراهم کند که در کاهش محرومیت و فقرزدایی تأثیرگذار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر