پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۸۷۹
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

فکرشهر:  مدیر جهاد کشاروزی گناوه گفت: زمین موجود که از قدیم محل ساخت فرودگاه این بندر تعیین شده بود، برای استقرار هواپیمای ویژه سمپاشی علیه ملخ‌های صحرایی در شمال استان بوشهر مناسب است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امان الله حیدری در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان با دستور کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی افزود: برای فراهم شدن شرایط استقرار هواپیمای سمپاش در این زمین، کارشناسان از محل باند بازدید کردند که امیدواریم هرچه زودتر زمینه لازم فراهم شود.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه پارسال فرودگاه منطقه نفتی در بندر امام حسن دیلم برای استقرار هواپیمای سمپاشی در نظر گرفته شده بود، بدلیل بعد مسافت و ارسال مواد  و اقلام موردنظر مشکل ایجاد کرد و نامناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: باتوجه به هجوم ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر، تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای مبارزه علیه این آفت در شهرستان انجام شده‌است.

وی افزود: طبق پایش‌های صورت گرفته در برخی روستاهای این شهرستان ملخ بصورت پراکنده مشاهده و سمپاشی شدند.

حیدری گفت: در این ارتباط کشتزارهای روستاهای "چاهک" و "چاه شور" بخش مرکزی این شهرستان با همکاری مردم این ۲ روستا به عنوان نخستین مرحله علیه آفت ملخ صحرایی به مساحت ۱۲ هکتار سمپاشی شد.

مدیر جهادکشاورزی گناوه اظهارداشت: باتوجه به ورود ملخ صحرایی به استان بوشهر کشاورزان، باغداران، زنبوردران، محیط بانان منابع طبیعی و قرقبانان این شهرستان هرگونه کانون‌های ملخ را به این مدیریت اطلاع دهند.

وی بیان کرد: کشاورزان شهرستان گناوه پارسال با هجوم ملخ‌ها به مزارع، باغ‌ها و نخیلات روستاهای این شهرستان روبرو و متحمل خسارت شدند.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: پارسال با همکاری دستگاه‌های مرتبط و مردم در سطح  ۲۰ هزار هکتار از مزارع و باغ‌های این شهرستان سمپاشی شد و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از این میزان باشد.

وی افزود: یکی از نیازهای ضروری ماموران سمپاش، ماسک است که از شبکه بهداشت و درمان انتظار داریم در این زمینه همکاری کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر