پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۸۸۱
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به آغاز مبارزه با ملخ‌های صحرایی گفت: امسال مبارزه با این آفت در یک میلیون هکتار اراضی کشور انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علیمراد سرافرازی در ستاد مدیریت ملخ صحرایی در بوشهر بیان کرد: ملخ‌های صحرایی چند روزیست که مانند سال گذشته از قاره آفریقا و کشور عربستان به برخی از استان‌های جنوبی کشور وارد شده‌اند و بر اساس پایش انجام شده اینک ۱۰ استان از جمله هرمزگان، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان و بوشهر درگیر حمله ملخ‌ها هستند.

وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌های صحرایی تا کنون در ۸ هزار هکتار اراضی کشور انجام شده است افزود: هر چند این ملخ‌ها تا کنون خسارتی به محصولات زراعی و باغی وارد نکرده‌اند، اما اگر کار مبارزه به خوبی انجام نشود احتمال خسارت و همچنین نفوذ آفت به استان‌های شمالی وجود دارد.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی در آینده شاهد هجوم جمعیت گسترده تری از ملخ‌ها به کشور خواهیم بود.

وی از تامین اعتبار برای خرید و تهیه آفت‌کش‌ها، سموم و دستگاه‌های مورد نیاز مقابله با ملخ‌های صحرایی خبر داد و یادآور شد: با دستور وزیر کشور در مرحله اول ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها اختصاص پیدا کرده و در این زمینه هیچ‌گونه مشکل اعتباری نخواهیم داشت.

سرافرازی خاطرنشان کرد: پارسال مبارزه با ملخ‌ها در ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشور انجام شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این مقدار به یک میلیون هکتار برسد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجربیات سال گذشته و حمایت وزارت کشور بتوان از بروز خسارات جلوگیری کرد.

منوچهری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم گفت: اگر چه هواپیمای سم پاش به روند مبارزه کمک خواهد کرد، اما تا مهیا شدن آن باید از همین امکانات و تجهیزات موجود با مشارکت کشاورزان و بخش خصوصی استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم میزان هجوم ملخ‌ها را نسبت‌به پارسال سه برابر دانست و افزود: هجوم ملخ‌ها در همه شهرستان‌ها استان بوشهر به‌جز دیلم مشاهده شده و تجربیات سال گذشته به ما کمک خواهد کرد تا کار مبارزه را بهتر انجام دهیم.

خسرو عمرانی گفت: این ملخ‌های صحرایی به‌طور میانگین روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر پرواز خواهند کرد و تا تیرماه مهمان استان ما هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر