جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا 8 اسفند مورد مثبت کرونا در استان بوشهر نداشته ایم و باید با رعایت بهداشت و عدم تجمع با کرونا مقابله کنیم...
کد خبر: ۶۷۹۹۸
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا 8 اسفند مورد مثبت کرونا در استان بوشهر نداشته ایم و باید با رعایت بهداشت و عدم تجمع با کرونا مقابله کنیم.

به گزارش «فکرشهر»، دکتر سعید کشمیری افزود: فردی که اخیرا اعلام شده بود در بیمارستان عسلویه به کرونا مبتلا شده است، تا آزمایش نهایی از آزمایشگاه مرجع نیاید، مورد اثبات شده به شمار نمی رود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: این موارد شبه آنفلوانزا  محسوب می شود و بیماری، کرونا به شمار می رود که نمونه آزمایشگاهی اش مثبت باشد.

کشمیری افزود: چون استان های همجوار و دیگر نقاط کشور به این ویروس آلوده شده است، حتما این آلودگی به بوشهر هم خواهد رسید، مردم ضمن خونسردی بهداشت را کاملا رعایت کنند.

وی گفت: صورت،  چشم و دهان محل ورود بیماری است؛ بنابراین شستن دست ها بسیار ضروری است. اگر دست به سطح آلوده رسیده باشد و بدون شست و شو دست به چشم و دهان برسد بدن آلوده می شود.

دکتر کشمیری افزود: مردم از تجمع و حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند.مراسم ترحیم و عروسی لغو یا به صورت محدود برگزار شود. همچنین مردم از سفرهای غیرضروری خوداری کنند.

 وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت جمعیت هلال احمر برنامه هایی برای پیشگیری از ورود و گسترش ویروس کرونا اجرا کرده است؛ از جمله این که مسافران در مبادی ورودی استان تب سنجی می شوند و با پرسش گری از مسافران ،  اگر مورد مشکوکی مشاهده شود برای رسیدگی بیشتر به مراکز درمانی رجوع داده می شود.

 دکتر کشمیری افزود: با دستور کمیته ملی کرونا دانشگاهها تا یک هفته دیگر تعطیل است و  تعطیلی مدارس پس از تصمیم گیری در کمیته ملی کرونا به اطلاع مردم می رسد.

 وی گفت: با دستور استاندار و همکاری نیروی انتظامی قلیان ها از سطح مکان های عمومی جمع آوری شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر