سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۰۲۲
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور، گردشگران و مسافرانی که به بندر گناوه عزیمت کردند در قالب طرح ضربتی پیشگیری و کنترل از سرایت این بیماری به منطقه معاینه شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: در اجرای این طرح کادر درمانی شبکه در کمپینگ شهرداری واقع در خیابان ساحلی حضور و از گردشگران و مسافران معاینه ، تست درجه تب و از نحوه وضعیت جسمی آن سئوال شد.

وی گفت: باتوجه به اینکه علایم بیماری کرونا در فرد مبتلا نهفته و پس از مدتی نمایان می‌شود،  هیچگونه علایمی  در آنان مشاهده نشد.

بازیاری افزود: گروه درمانی شبکه بهداشت پس از معاینه گردشگران در خیابان ساحلی به هتل و مسافرخانه‌های محل اسکان دیگر مسافران مراجعه و تست گرفته می‌شود.

وی به همشهریان توصیه کرد از در اختیار قرار دادن منازل خود به مسافران و گردشگران تا اطلاع ثانوی  پرهیز  و موارد مشکوک به بیماری را در اسرع وقت به مسئولان درمانی شهرستان اطلاع دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان گردشگری گناوه درطول سال بویژه فصول پایانی سال و تعطیلات نوروز با ورود بی‌شمار هموطنان اقصی نقاط کشور مواجه می‌شود، از آنان بخصوص استان‌های درگیر انتظار داریم در این برهه به این منطقه مسافرت نکنند.

شهرستان ساحلی و گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر واقع شده که  باتوجه به ورود بی‌شمار هموطنان اقصی نقاط کشور به این منطقه در فصول پایانی سال و تردد به کشورهای همسایه خلیج فارس  تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مبرم و ضرورت دارد که در این راستا اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ، کنترل مرز دریایی و معاینه  ملوانان ، تعطیلی بازار تجاری گناوه و ریگ، آموزش و اطلاع رسانی در فضای مجازی توسط شبکه بهداشت ودرمان،ضدعفونی ترمینال مسافربری  و اختصاص بخشی از بیمارستان امیرالمومنین (ع) جهت پذیرش بیماران در این راستا انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر