جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۱۰۴
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در صورت مشاهده احتکار ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دستگاه‌های مربوطه با خاطیان قاطعانه برخورد کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند در ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، بازرسی، سازمان صنعت و معدن باید نسبت به بررسی اقلام موردنیاز در استان اقدام و در صورت مشاهده احتکار ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، با خاطیان قاطعانه برخورد کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، اماکن اقامتی در استان بوشهر ازجمله مدارس از پذیرش مسافران تا زمان اعلام دانشگاه علوم پزشکی خودداری می‌کنند.

گراوند در این جلسه استاندار بوشهر از کاهش ساعت کار ادارات خبر داد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ساعت کاری ادارات از امروز تا پایان هفته از ساعت ۸ تا ۱۳ تعیین می‌شود، ضمن اینکه بخش‌های خدماتی شهرداری‌ها، بانک‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی از این مصوبه مستثنی هستند.

وی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به عنوان دبیر ستاد مقابله با کرونا و سخنگوی این ستاد معرفی می‌شود گفت: بر این اساس هرگونه مصاحبه و اطلاع‌رسانی در مورد کرونا در استان تنها از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یا یکی از معاونان انجام می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: شهرداران موظف هستند نسبت به ضدعفونی کردن وسایل نقلیه عمومی و اماکن پرتردد در شهرها اقدام کنند و دفتر شهری استانداری مسئول پیگیری این مصوبه است.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی مستقر در استان با استفاده از امکانات در اختیار به ضدعفونی کردن مکان‌های مختلف اقدام کنند و اداره کل راهداری حمل‌ونقل استان نیز ضمن ضدعفونی کردن پایانه‌های مسافری و اتوبوس‌ها نظارت لازم برای این کار را انجام دهد.

گراوند بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان نسبت به تهیه وسایل موردنیاز پرستاران و پزشکان در استان اقدام کند و در راستای مقابله با انتشار ویروس کرونا در شهرستان‌ها، یکی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مأمور نظارت بر فعالیت بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه سازمان صمت تدابیری اتخاذ کند تا نانوایی‌های استان نان را به صورت بسته‌بندی عرضه کنند گفت: صداوسیما نسبت به تعریف برنامه‌ای با عنوان ساعت سلامت اقدام کرده تا در این برنامه و در ساعت مشخص رئیس دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان مربوطه در مورد ویروس کرونا اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اماکن اقامتی در استان ازجمله مدارس از پذیرش مسافران نوروزی تا زمان اعلام دانشگاه علوم پزشکی خودداری کنند خاطرنشان کرد: تالارهای عروسی در استان تا اعلام دانشگاه علوم پزشکی تعطیل اعلام شود و همچنین رعایت اصول بهداشتی در منطقه پارس جنوبی از سوی متولیان امر با جدیت دنبال شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر