پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۱۶۷
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از شناسایی و انهدام ۱۱۲ باند فعال در ارتکاب سرقت‌ها در این استان خبر داد.  

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ سهرابی جوشن در نشست بررسی وضعیت سرقت‌ها در استان بوشهر افزود: یکی از اولویت‌های مهم ابلاغی برای سال جاری پیگیری و مقابله همه جانبه با جرایم سرقت بوده که در این زمینه با تلاش کارآگاهان و بهره گیری از ظرفیت مشارکت شهروندان موفقیت‌های خوبی حاصل شد.

وی بیان کرد: در این رابطه با شناسایی ۱۱۲ باند مجرمانه فعال در ارتکاب سرقت‌های مهم و خرد ۲۵۲ نفر سارق و ۱۶۵نفر خریدار اموال مسروقه  دستگیر و یکهزار و ۳۸۲ فقره انواع جرم‌های سرقت و تعداد زیادی اموال سرقت کشف شد.

سهرابی ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، سرقت قطعات خودرو و سرقت محموله به ترتیب کاهش ۵۹، ۱۹، ۱۵ و ۵۹ درصدی داشته است.

وی یادآورشد: دربازه زمانی یاد شده سرقت‌های قاپ زنی و جیب بری به ترتیب کاهش ۳۵ و ۸۵ درصدی داشته و آمار وقوع سرقت بانک و سرقت از مغازه‌های طلافروشی نیز منفی گزارش شده است.

سهرابی بیان کرد: چنانچه توصیه‌های پلیس و نکات ایمنی از جمله رها نکردن منزل خالی از سکنه، خودداری از نگهداری طلاجات در منزل( انتقال به صندوق امانات بانک‌ها)، نصب دوربین‌های مدار بسته در اماکن تجاری و خصوصی‌، رها نکردن وسیله نقلیه در معابر و خیابان‌ها، استفاده از پارکینک، خودداری از نگهداری اموال با ارزش و اوراق بهادار در داخل خودرو و مراقبت بیشتر دامداران از احشام خود در شب‌ها با تقویت حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام همراه با مراقبت نوبه‌ای صورت گیرد شرایط امنیتی بهتری در سطح استان ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر