پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۱۷۴
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: «تک‌صدایی در مجلس یازدهم وجود ندارد. مگر این نبوده است که مردم به اصلاح‌طلبان رای نداده‌اند؟ مردم تک‌صدایی دوست دارند، شما حرفی دارید؟!»

به گزارش فکرشهر از ایسنا، گزیده پاسخ‌های ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا، به روزنامه اعتماد را با هم می‌خوانیم:

- مشکل اصلاح‌طلبان رد صلاحیت‌شان نبوده است بلکه مشکل این بوده که اصلاح‌طلبان بسیار کم برای انتخابات یازهمین دوره مجلس نام‌نویسی کردند. به این دلیل که می‌دانستند به‌ خاطر عملکردشان رای قابل‌ توجهی را از آن خود نمی‌کنند.

- چرا اصلاح‌طلبان واقعیت‌ها را باور نمی‌کنند؟ واقعیت این است که مردم در این دوره از اصلاح‌طلبان استقبال نکردند. همچنان که در بسیاری از ادوار انتخابات مردم از اصولگرایان هم استقبال نکردند. چرا اصلاح‌طلبان مدام موضوع رد صلاحیت‌ها را تکرار می‌کنند؟! آن قدر این موضوع را تکرار کرده‌اند که خودشان هم باورشان شده است.

- طبیعی است که بعضی از افراد رد صلاحیت می‌شوند.

- اصلاح‌طلبان این موضوع را باید قبول کنند که به دلیل عملکرد ضعیف‌شان در این دوره دیگر رای مردم را نیاوردند. البته ممکن است که عملکرد ۴سال آینده اصولگرایان هم ضعیف باشد و مردم در انتخابات آینده به آنها هم رای ندهند.

- همین ۴۰درصد از مردمی هم که به پای صندوق‌های رای آمدند، آن‌هم با وجود این مشکلات، بسیار انگیزه داشته‌اند.

- رقابت یعنی چه؟! حرف من این است که تمام شرایط برای کاندیداهای هر دو جناح یکسان بوده است. بنابراین علت مشارکت پایین مردم، رد صلاحیت اصلاح‌طلبان نبوده است؛ بلکه علت آن عملکرد جریان اصلاح‌طلب بوده است. مردم به دلیل عملکرد ضعیف اصلاح‌طلبان، با آنها قهر کرده‌اند.

- اگر این حوادث و شرایط سخت کشور نبود، شک نکنید که میزان مشارکت بالای ۷۰ درصد بود و باز هم اصولگرایان پیشتاز انتخابات بودند. توجه به اصولگرایان به دلیل قهری است که مردم با اصلاح‌طلبان داشته‌اند. همچنان که اگر مردم قهر نمی‌کردند، در همین تهران ۳۰ نفر اول اصلاح‌طلب بودند. عملکرد اصلاح‌طلبان در اداره کشور به‌شدت زیر سوال است و بهتر آن است که خودشان اعتراف و عذرخواهی کنند.

- در تهران افراد شاخصی که رد صلاحیت شدند، مطهری، صادقی و مولاوردی بودند. فرض کنید این ۳ نفر هم تایید صلاحیت می‌شدند و رای هم می‌آوردند. در این صورت باز هم ۲۷ نفر دیگر اصولگرا بودند. حال اما اصلاح‌طلبان پس از پایان انتخابات، از مردم تشکر کردند؟! مانند کاری که اصولگرایان در انتخابات دهم مجلس انجام دادند و از رای مردم در بیانیه‌ای تشکر کردند. اصلاح‌طلبان هم که خیلی ادعای توسعه سیاسی دارند، در بیانیه‌ای از مردم تشکر کنند.

- تک‌صدایی در مجلس یازدهم وجود ندارد. مگر این نبوده است که مردم به اصلاح‌طلبان رای نداده‌اند؟ مردم تک‌صدایی دوست دارند، شما حرفی دارید؟!

- افرادی هستند که احتمال ریاست در آنها وجود دارد. اما من تصورم این است که احتمال ریاست قالیباف بسیار زیاد است. بر این مبنا که با اختلاف بسیار فاحش، نفر اول تهران شده است؛ همچنین با توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که دارا است، فکر می‌کنم در مجموع این مجلس روی ریاست قالیباف بچرخد. اگرچه بر سر این موضوع هم اختلافاتی به وجود می‌آید، ولی احتمال ریاست قالیباف بیشتر است.

- ما در این یک سال و اندی باقیمانده از دولت آقای روحانی، کمک خواهیم کرد که دولت فعال‌تر باشد و کشور را بهتر اداره کند. به این دلیل که مجلس دهم، مجلس قوی نبود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر