جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۲۰۹
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: بخش ویژه بستری بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان راه‌اندازی و اکنون ۳۰ تخت مخصوص این بیماران پیش بینی شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، امام جمعه کنگان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در حال حاضر محل رجوع مردم شهرهای مختلف استان و برخی استان‌های همجوار است اظهار داشت: مجموعه عظیم صنعت در تجهیز بیمارستان کنگان به‌ویژه در شرایط اضطراری کنونی همت جدی کند.

حجت الاسلام محمود محمودی بیان کرد: یکی از مصوبات و درخواست‌های مهم شورای فرهنگ عمومی حمایت عملی مجموعه صنعت از بیمارستان امام خمینی (ره) است که امیدوارم این درخواست  عملیاتی و با سرعت اجرایی شود.

امام جمعه کنگان با اشاره به بیماری و ویروس خطرناک کرونا اظهار داشت: فرهنگ سازی برای مقابله با این ویروس خطرناک وظیفه‌ای همگانی و نیازمند عزمی ملی است.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص راههای پیشگیری و مبارزه با این ویروس ، رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی ، همراهی و همکاری با پیشگامان و تلاشگران عرصه بزرگ سلامت و تهیه و تامین ماسک برای مردم تاکید کرد.

لزوم همراهی مردم و هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها برای مقابله با کرونا

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به مصوبه کاهش زمان مجالس ختم بر لزوم همراهی مردم و هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها برای تحقق این مصوبه تاکید و از برخی خانواده‌ها در این زمینه تشکر کرد.

فرماندار کنگان نیز با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: تقویت جبهه انقلاب و شورای فرهنگ عمومی، تقویت سرمایه‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت جوانان در دستور کار شورا قرار گیرد.

در راستای مقابله با بیماری کرونا 7 کارگاه در شهرستان کنگان پلمپ شد

سید علی پاکنژاد ضمن تشکر از پزشکان و پرستاران، به اقدامات صورت گرفته در شهرستان برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا اشاره و عنوان کرد: با توجه به خطرات مواد زاید و ضایعات ، 7 کارگاه ضایعاتی در شهرستان کنگان تاکنون پلمپ شده است.

وی در خصوص کمبود ماسک نیز گفت: به‌‌زودی تعدادی ماسک توسط اداره صنعت و معدن و تجارت با اولویت مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان کنگان توزیع خواهد شد.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی کنگان به مشکلات بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان  اشاره و بر ضرورت حمایت صنعت از حوزه درمان با اولویت این مرکز درمانی تاکید کرد.

فرماندار کنگان ضمن تاکید بر همراهی مردم و لزوم مراقبت‌های بهداشتی به موضوع بالا رفتن مصرف آب اشاره و بیان کرد: همه در زمینه مصرف آب صرفه جویی در مصرف را مبنا قرار دهند.

با هرگونه تخلف مربوط به ویروس کرونا برابر قانون برخورد خواهد شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان نیز گفت: با هرگونه تخلف قانونی در زمینه‌های مربوط به ویروس کرونا برابر قانون برخورد خواهد شد.

سید احمد موسوی‌پور افزود: با هرگونه تخلف به‌ویژه احتکار  تجهیزات و امکانات لازم در خصوص مبارزه با بیماری کرونا برخورد جدی خواهد شد.

وی به مشکل مردم در مراجعه به داروخانه‌ها اشاره و عنوان کرد: داروخانه‌های شبانه روزی در شهرستان افزایش و یا شیفت داروخانه‌ها برای ارائه خدمت به مردم افزایش یابد.

راه‌اندازی بخش بستری کرونا در بیمارستان کنگان

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیز از راه‌اندازی بخش بستری کرونا خبرداد و خاطر نشان کرد: بیمارستان کنگان تنها بیمارستان استان بوشهر است که علاوه بر بخش ویژه کرونا بخش بستری نیز در آن راه اندازی و اکنون 30 تخت مخصوص بیماران کرونایی پیش بینی شده است.

حسن حیدری به مشکلات بیمارستان کنگان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان   کنگان  به 5 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه لباس‌های مخصوص ، ماسک ، عینک و برخی اقلام مورد نیاز برای پیشگیری و مبارزه با کرونا نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 80 درصد خدمات بیمارستان به‌طور مستقیم و یا غیر مستقیم مربوط به حوزه صنعت است انتظار می‌رود صنعت به قطب درمان جنوب استان و کشور توجه جدی کند.

5 سفره خانه در شهرستان کنگان پلمپ شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز به برنامه‌های مقابله با کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد تاکنون 5 سفره خانه در این شهرستان پلمپ شده است.

خلیل جوکار با تشکر از شهرداری‌ها در ضدعفونی مراکز عمومی افزود: ضد عفونی‌ها تا 24 ساعت جواب می‌دهد و انتظار می رود در این حوزه اقدامات لازم توسعه یابد.

وی، آموزش پرسنل مراکز درمانی و بهداشتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در ادارات و مراکز عمومی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا  ضمن ضدعفونی نقاط پر تردد ،ماسک و مواد ضدعفونی در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان توزیع تراکت و بروشور ، استقرار یک نیرو در اداره بندر ، تشدید نظارت بهداشتی بر رستوران‌ها ، نانوایی‌ها ، مراکز عرضه مواد غذایی را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: در این راستا ضمن تشکیل شورای سلامت راهکارهای لازم برای مقابله با بیماری کرونا ارائه شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان نیز گفت: خود قرنطینه‌گی یکی از مهمترین راههای مبارزه با کرونا است.

رضا مختارزاده افزود: در کنار رعایت مسائل بهداشتی و هشدارهای لازم باید روحیه امید و نشاط را در مردم بالا برد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر