پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۲۲۸
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵

فکرشهر: جانشین دادستان عمومی و انقلاب دیلم استان بوشهر گفت: ۲ متهم به شایعه پردازی در ارتباط با شیوع بیماری کرونا در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش فکرشهر، سیدحسین مسلم نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد درپی انتشار اخباری کذب و دروغین در ارتباط با مبتلا شدن ۲ نفر از شهروندان دیلمی به ویروس کرونا و ایجاد استرس و فشار روانی بر جامعه بازداشت شدند.

وی اظهارداشت:  در صورت مشاهده هر نوع موارد محتوایی شامل فیلم، خبر، عکس که حاوی مطالب شایعه و کذب و غیرمستند به قصد ایجاد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در شهرستان را تشدید کند، موضوع  به صورت قانونی مورد پیگیری و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی از شهروندان خواست  ضمن رعایت خونسردی و آرامش خود اخبار صحیح را از منابع رسمی دریافت کنند.

روز گذشته یک فایل صوتی در فضای مجازی شهرستان دیلم توسط فردی ناشناس انتشار یافت که در آن ابراز داشته بود با برقراری تماس تلفنی با یک دکتر بیمارستان این شهر  اعلام کرده‌است که  چهار مورد بیمار مشکوک و ۲ مورد مثبت ۱۰۰ درصد به ابتلای به ویروس کرونا در این شهرستان وجود دارد. 

نشر دهنده این فایل صوتی غیر واقعی اظهار داشته بود دختر یک خانواده دیلمی که در قم ساکن بوده به همراه مادرش که از این شهر برگشته‌اند ۱۰۰ درصد مبتلا به کرونا مبتلا و مابقی خانواده مشکوک و ناقل آن هستند.

در این فایل صوتی نشردهنده حتی به اسم خانواده‌های دیلمی نیز اشاره کرده‌است. 

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر