پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۳۸۲
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: با توجه به قرنطینه خانگی به دلیل شیوع ویروس کرونا طرح نشاط در خانه در استان طراحی شده است.

به گزارش فکرشهر، محمد مظفری در این رابطه افزود: قرنطینه خانواده‌ها به خاطر اپیدمی کرونا ویروس در جامعه، وظیفه دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و اجتماعی را بسیار سنگین کرده است.

وی بیان کرد: قرنطینه خانواده‌ها در منزل و دسترسی نداشتن به بسیاری از خدمات فرهنگی در بلند مدت می‌تواند باعث بروز مشکلات روانی برای جامعه شود به همین دلیل از دستگاه‌های متولی انتظار است به فکر تولید محتوا و فعالیت‌های فرهنگی ویژه خانواده‌ها هنگام قرنطینه باشند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: در این  زمینه طرح نشاط در خانه با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد و در راستای تولید برنامه‌های فرهنگی اجتماعی ویژه خانواده‌ها در استان کار خود را آغاز کرده است.

مظفری ادامه داد: در نخستین مرحله از این طرح و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دفتر امور اجتماعی بیش از ۴۰ کلیپ از بازی‌های بومی و محلی، بازی‌ها و قصه‌های کودکانه تهیه شده و بصورت مجازی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: از دیگر دستگاه‌های فرهنگی نیز خواسته شده تا برنامه‌ای در این حوزه تدارک ببینند.

مظفری گفت: اجرای مسابقه‌های مختلف ویژه خانواده‌ها، برگزاری جشنواره‌های خانگی و اجرای مسابقه‌های مجازی برای خانواده‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که مقرر شده در قالب طرح نشاط در خانه در استان اجرا شود.

وی همچنین از تولید کلیپ‌های آموزشی با همکاری روان‌شناسان استان در دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری بوشهر خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر