پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۴۹۵
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی آیین‌های نوروزی در این استان لغو شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمدحسین ارسطوزاده صبح امروز در جمع مسئولان خدمات گردشگری بر رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه تاکید کرد و اظهار داشت: بهترین تصمیم ممکن از طرف مردم در این شرایط سفر نکردن و در خانه ماندن است و باید با این کار مسئولان را در راستای کنترل بیماری کرونا یاری کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: تاکنون گزارشات متعددی ارائه و نسبت به تعطیلی و پلمب 30 واحد اقامتی اقدام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از ممنوعیت هر گونه تجمع در اماکن عمومی و تاسیسات گردشگری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی ابلاغ شده تمامی تجمع‌ها در اماکن عمومی ممنوع است و از این رو جشن نوروزگاه سال 1399 استان بوشهر نیز برگزار نخواهد شد.

ارسطوزاده از لغو تمامی آیین‌های نوروزی در بوشهر خبر داد و افزود: همه اقدامات در راستای کنترل و انجام عملیات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا است و بر این اساس تمامی آیین‌های نوروزی در استان به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا  لغو است.

وی با بیان اینکه در این شرایط حساس باید به سلامت مردم فکر کنیم خاطرنشان کرد: در این راستا جشن‌های نوروزگاهی، تجمعات آیینی و دیگر مراسمات مختص نوروز و آغاز بهار لغو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر با اشاره به اینکه با کمک مردم و مسئولان از این شرایط عبور خواهیم کرد ادامه داد: در فرصت‌های مناسب دیگر و با تصمیم مسئولان بازه‌های زمانی مشخص، سفر برای هموطنان در نظر گرفته خواهد شد و دوباره نشاط و شادمانی به جامعه تزریق می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر