جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۶۴۸
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: دسته‌های جدید ملخ در روزهای آینده با تراکم جمعیتی بالاتری وارد مراتع و مزارع استان بوشهر می‌شوند.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در راستای مقابله با هجوم ملخ‌ها به مراتع و اراضی کشاورزی استان بوشهر تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی از ورود دسته‌های جدید ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر طی روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: انتظار می‌رود دسته‌های جدید ملخ با تراکم جمعیتی بیشتر در روزهای آینده به مراتع و مزارع وارد شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از بسیج امکانات دولتی و مردمی برای مقابله با ملخ‌ها خبر داد و افزود: عملیات پایش در ۲۵ هزار هزار هکتار از اراضی مرتعی و زراعی شهرستان دشتی انجام شد.

وی از سمپاشی ۴۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دشتی علیه ملخ صحرایی خبر داد و اضافه کرد: در راستای ردیابی و مبارزات شیمیایی شبانه روزی تا حدودی از جمعیت ملخ‌ها کنترل شده است.

عمرانی تاکید کرد: جمعیت زیادی از ملخ‌ها به مناطق صعب العبور و غیر قابل دسترس مهاجرت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود در فروردین ماه، با فراهم شدن شرایط مطلوب، کپسول‌های تخم آفت تفریخ شده و پوره‌ها ظاهر شوند.

وی افزود: این هجوم ملخ‌ها می‌تواند خسارت به مزارع و مراتع وارد کند، بنابراین انتظار می‌رود همه کشاورزان و همچنین ادارات به هر نحوی که در توان دارند علیه این آفت خطرناک بسیج شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر