جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۷۹۳
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۷

فکرشهر: یادواره شهید سیداحمد حسینی زاده از شهدای دوران دفاع مقدس در بندر امام حسن دیلم سه‌شنبه شب بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در این یادواره که با درخواست خانواده این شهید برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده بود،   مداحی، مسابقه آنلاین، روایت گری سیره شهدا، خاطره گویی همرزمان شهید و  شعر محلی بصورت مجازی اجرا و سخنرانی امام جمعه بندر امام حسن بصورت مجازی پخش شد.

امام جمعه امام حسن گفت: بنا بود که این یادواره  بصورت حضوری که جلوه ای خاص دارد برگزار شود اما بدلیل مسایل و مشکلات شیوع بیماری کرونا بصورت مجازی انجام شده است.

حجت الاسلام عباس کثیر افزود: در  سوره توبه آیه ۱۱۱ اشاره شده  هر که در راه خداوند جان و مال خود را فدا و جهاد کند ، به آنان بشارت داده می‌شود که بهترین معامله را انجام و بهترین پاداش را نصیب خود کرده‌اید.

وی گفت:  خداوند به شهدا بهترین پاداش و نعمت و موهبت را که بهشت برین و رستگاری است عطا می‌کند.

وی اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم این مقام و  رستگاری و بشارت نصیبشان شد .

امام جمعه امام حسن گفت: یکی از پاداش‌هایی که در روز قیامت مردم به جایگاه بزرگ و والا مقام شهدا غبطه می‌خورند  شفاعت این عزیزان  است که به خانواده و بستگان و دوستان عطا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روش های انتقال سیره معرفتی - اخلاقی و رفتار شهدا حلقه‌های صالحین هستند که حلقه شهید احمدحسینی زاده در رده سنی جوانان در این زمینه گام های مهمی برداشته است.

وی از برگزارکنندگان این برنامه معنوی که برای نخستین بار بصورت مجازی برگزار شده تقدیر کرد.

این یادواره به همت خانواده شهید، قرارگاه فضای مجازی سپاه صاحب الزمان (عج) دیلم، قرارگاره جهاد رسانه حوزه مقاومت بسیج سیدالشهدا و امام رضا (ع) امام حسن به مدت ۲ ساعت برگزار شد.

شهید سیداحمد حسینی زاده در ۲۴ اسفند ۱۳۶۰ در شوش دانیال و در عملیات فتح المبین به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس ۷۵  شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.

از این مجموع پیکر مطهر ۵۷  شهید در دیلم، ۱۸ شهید در امام حسن و همچنین ۵ شهید گمنام در دیلم و ۲ شهید گمنام در امام حسن در گلزار شهدا به خاک سپرده شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر