پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۸۲۰
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: سه عضو یک باند حرفه‌ای به جرم سرقت اطلاعات یکهزار و ۴۰۰ حساب بانکی از سراسر کشور، در این استان شناسایی و  دستگیر شدند.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سردار خلیل واعظی افزود: با تلاش ویژه افسران سایبری در پلیس فتا شهرستان دشتستان، سه عضو یک باند حرفه‌ای که اقدام به ساخت و انتشار ۷۰ صفحه لینک‌های جعلی با موضوع‌هایی مانند فروش شارژ ارزان قیمت، صیغه یابی، دوست یابی، تخصیص سبدکالا و سایت‌های واسط اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی کرده بودند، شناسایی شدند.

وی بیان کرد: این افراد با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات حساب هموطنان را در سراسر کشور کپی و در ادامه به شیوه‌های مختلف مانند انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب‌های در اختیار خود و دیگران، انجام خرید کالاهای مختلف از فروشگاه‌های اینترنتی با اطلاعات حساب و موجودی حساب مالباختگان و استفاده از اجناس یا فروش دوباره آن‌ها در فضای مجازی و روش‌های دیگر، همه وجوه موجود در این حساب‌ها را به سرقت می‌بردند.

واعظی گفت: با وجود استفاده متهمان از ابزار پنهان ساز هویتی، با تلاش متخصصان پلیس سایبری ۲ نفر از اعضای این باند در استان بوشهر و یک نفر دیگر در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شدند.
وی ادامه داد: در ادامه با استفاده از روش‌های علمی و آزمایشگاهی دقیق، هویت متهمان و محل دقیق سکونت آنان مشخص شد و در چند مرحله عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

واعظی عنوان کرد: هنگام دستگیری اعضای این باند ۱۰ دستگاه انواع رایانه ثابت و لپ تاپ، ۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۱۴ قطعه سیم کارت کشف شد که از آن‌ها برای ارتکاب جرایم خود استفاده می‌کردند. 
وی گفت: همچنین اقلامی مانند پوشاک، زیور آلات طلا و لوازم بهداشتی به ارزش تقریبی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال که با استفاده از موجودی حساب مالباختگان خریداری کرده بودند و در منزل نگهداری می‌شد، کشف شد.

واعظی افزود: طبق نظر کارشناسان پلیس فتا میزان وجوهی که اعضای این باند از حساب مالباختگان برداشت کردند، حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گزارش شده است.

وی توصیه کرد: هنگام انجام فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی، کاربران از رمز دوم یکبار مصرف یا پویا استفاده کنند و برای خریدهای اینترنتی و پرداخت هرگونه وجه، از بازکردن لینک‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود خودداری و نشانی دقیق درگاه اینترنتی را بررسی و سپس به آن مراجعه کنند.

واعظی از خانواده‌ها خواست بر عملکرد فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی و اینترنت همچون فضای حقیقی جامعه نظارت کنند و پیشنهاد کرد در این زمینه از متخصصان و کارشناسان پلیس فتا در استان راهنمایی بخواهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر