جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۸۸۳۴
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۹

فکرشهر: تمام لیگ‌های فوتبال انگلیس سه هفته تعطیل شدند. لیگ برتر و فوتبال زنان هم مشمول این تعطیلی می‌شوند. این نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم است که بالاترین رده فوتبال انگلیس تعطیل شده است.

به گزارش فکرشهر و بی بی سی و به گفته سازمان لیگ برتر انگلیس، این مسابقات از چهارم آوریل "مشروط به صلاح‌دید پزشکی و شرایط وقت" از سر گرفته می‌شوند.

فدراسیون فوتبال انگیس هم دو بازی دوستانه این کشور با ایتالیا و دانمارک را لغو کرد.

سازمان لیگ قهرمانی (رده دوم فوتبال انگلیس) از تمام باشگا‌ه‎ها خواسته از فعالیت‌های غیرضروری مثل حضور بی‌دلیل در زمین تمرین یا دیدار با طرفداران پرهیز کنند.

دیروز مشخص شد میکل آرتتا سرمربی آرسنال و کالوم هادسون‌اُدوی مهاجم چلسی به کرونای ۲۰۱۹ مبتلا شده‌اند.

شیوع کرونای ۲۰۱۹ روز به روز بیشتر باعث تعطیلی رویدادهای ورزشی شده است؛ در اروپا مسابقات هفته آینده لیگ قهرمانان و لیگ اروپا لغو و دو لیگ اول فوتبال فرانسه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.

لیگ فوتبال اسکاتلند نامحدود تعطیل شده است. لیگ‌های اول و دوم هلند، لیگ برتر پرتغال و لیگ فوتبال آمریکا هم متوقف شده و لالیگای اسپانیا هم گفته "حداقل" دو مسابقه آینده تیم‌ها لغو شده است.

فهرست باشگاه‌هایی که یکی از بازیکنان یا کارکنانشان مبتلا شده و فردی یا گروهی نیاز به ایزوله یا قرنطینه پیدا کرده‌اند دائم رو به افزایش است.

تمام بازیکنان تیم فوتبال تیم رئال مادرید از دیروز قرنطینه شدند، پس از آنکه یک بازیکن بسکتبال این باشگاه کرونایش مثبت شد. او از برخی امکانات ورزشی مشترک با تیم فوتبال استفاده کرده بود.

در ایتالیا هم تست کرونای دانیل روگانی مدافع یوونتوس مثبت شده و کل بازیکنان این تیم قرنطینه شده‌اند. کلیه رویدداهای ورزشی از چند روز پیش به دلیل شیوع گسترده کرونای ۲۰۱۹ در ایتالیا تعطیل شده بودند.

به گفته دن روآن سردبیر بی‌بی‌سی اسپورت، بر همه تقریبا روشن است که شروع دوباره مسابقات در ماه آوریل در عمل ناممکن است. از این رو لیگ‌ها و باشگاه‌ها امیدوارند جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۰ که قرار است تابستان برگزار شود به تعویق بیفتد تا بتوانند با برگزاری بازی‌های عقب افتاده، لیگ‌های ملی را به پایان رساند.

تعطیلی مسابقات ورزشی محدود به فوتبال نیست، لیگ برتر کریکت هند، پوسازترین لیگ کریکت دنیا هم تا نیمه آوریل (تقریبا یک ماه دیگر) متوقف شده است. مسابقه کریکت انگلیس با سری‌لانکا هم لغو شده است.

فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ هم تمام مسابقات این رشته را تا آخر ماه آوریل لغو کرده و تورنمنت قهرمانی گلف در فلوریدا پس از دور اول تعطیل شده است.

مسابقات اتوموبیل‌رانی فرمول ‌ای هم دو ماه تعطیل شده از جمله مسابقه‌های پاریس، سئول و جاکارتا.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر