پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۹۷۵
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: براساس نمودار دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر این شهرستان در طرح غربالگری کرونا رتبه نخست استان را کسب کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد آخوندی روز دوشنبه در جمع مراقبین سلامت شهرستان دیر افزود: به همت بهورزان ، مراقبین سلامت و پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان، در قالب طرح غربالگری کرونا که ۹۶ درصد مردم زیر پوشش این طرح قرار گرفتند که  ۱۵ هزار و ۸۲۰ خانوار شهری و روستای به صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار گرفتند .

وی گفت: در اجرای این طرح، با همه خانوارهای شهری و روستایی شهرستان دیر تماس گرفته و راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم در این زمینه انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، شناسایی موارد مشکوک و بیمار، همچنین ارایه آموزش و مشاوره تلفنی به عموم مردم است.

وی با بیان اینکه با جدی گرفتن طرح غربالگری، می‌توان گام‌های موثری در مهار بیماری کرونا برداشت، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه خودمراقبتی کرونا به نشانی salamat.gov.ir و پاسخ به پرسش‌های ساده غربالگری بیماری کووید۱۹، نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه برای مقابله با بیماری کرونا یاری دهند.

آخوندی ادامه داد: اطلاعاتی که توسط فرد در سامانه بارگذاری می‌شود یا در مراکز خدمات جامع سلامت در پرونده سلامت فرد درج می‌شود، توسط مراقبین بهداشت پایش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرد از طریق دریافت پیامک از نهایی شدن اطلاعاتش در سامانه مطلع می‌شود گفت: مراقبین سلامت بعد از ارزیابی اطلاعات در صورت مشاهده نمونه‌های مشکوک، موارد را پیگیری می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر