پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان از اواخر هفته، شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود...
کد خبر: ۶۹۰۰۰
سه‌شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان از اواخر هفته، شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر صداوسیما، فرج‌الله شکوهی‌پور بیان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی جوی، با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور از اواخر روز جمعه، فعالیت این سامانه  تا اواسط دوشنبه آینده ادامه خواهد یافت.

وی افزود: طی این مدت به تناوب آسمان استان ابری همراه با رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ و وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای (بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت) پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: فعالیت این سامانه بارشی از عصر شنبه و طی روز یکشنبه تقویت شده و بارش‌ها در این مدت از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.  

وی گفت: به‌دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها و بارش تگرگ در زمان فعالیت این سامانه، آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به‌ویژه در روز‌های شنبه و یک‌شنبه و ایجاد خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی  پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: همچنین به سبب وزش باد شدید در این مدت به‌ویژه در روز‌های شنبه و یکشنبه ارتفاع موج دریا تا بیش از ۵/۲ متر افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: طی مدت مذکور ضمن فاصله گرفتن از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

مدیر کل هواشناسی استان ادامه داد: همچنین از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری طی روز‌های جمعه تا اوایل روز دوشنبه اجتناب شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر